شناسهٔ خبر: 67933377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات آمریکا|

۱۰۰ روز تا انتخابات آمریکا؛ آخرین وضعیت ترامپ و هریس در نظرسنجی‌ها

رقابت انتخاباتی آمریکا وارد ۱۰۰ روز پایانی خود شده و نامزد‌های انتخاباتی در تلاش برای بهبود وضعیت خود در نظرسنجی‌ها هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – نظرسنجی‌های انفرادی معمولا نشان می‌دهند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌‎خواه، با اختلاف یک یا ۲ امتیاز در برابر کامالا هریس، معاون رئیس‎‌جمهور این کشور و نامزد احتمالی حزب دموکرات، پیشتاز است.

با وجود این ترامپ در مجموع نظرسنجی‌های انجام شده از سوی موسسه «FiveThirtyEight»، با ۳.۲ امتیاز اختلاف در برابر جو بایدن پیشتاز بود.

این موسسه هنوز مجموعه نظرسنجی برای ترامپ و هریس منتشر نکرده است.

ترامپ اگرچه در برابر هریس نیز پیشتاز است، اما اکثر نظرسنجی‌ها فاصله هریس را با ترامپ کمتر از فاصله بایدن با ترامپ نشان می‌دهند.

۱۰۰ روز پایانی رقابت انتخاباتی آمریکا

دونالد ترامپ و کامالا هریس پس از یک ماه تاریخی که رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را تغییر داد، وارد ۱۰۰ روز پایانی یکی از سریع‌ترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین فصل‌های مبارزات انتخاباتی می‌شوند.

از ۲۷ ژوئن (۷ تیر)، زمانی که عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره با ترامپ، حزب دموکرات را وارد هرج‌و‌مرج کرد و تیم ترامپ را بر آن داشت تا به نقشه گسترده انتخاباتی نگاه کنند، زمینه در هر دو حزب سیاسی تغییر کرده است.

کمپین هریس ۲۰۰ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرد

ستاد انتخاباتی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، از زمانی که جو بایدن خروج خود را از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد و او را به‌عنوان جانشین خود تایید کرد، ۲۰۰ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرده است.

این کمپین که آخرین مجموع جمع‌آوری کمک‌های مالی خود را به‌تازگی منتشر کرد، می‌گوید که بخش عمده‌ای از کمک‌های مالی (۶۶ درصد) از سوی کسانی که برای اولین بار در چرخه انتخابات ۲۰۲۴ مشارکت داشتند، بوده است.

بیش از ۱۷۰ هزار داوطلب نیز برای کمک به کمپین هریس ثبت‌نام کرده‌اند.

درخواست بایدن برای اصلاح قانون اساسی آمریکا

کاخ سفید گزارش داد که بایدن تغییراتی را در دیوان عالی آمریکا و ریاست‌جمهوری اعلام کرده است.

مقام کاخ سفید هدف از تغییر‌های جدید را بازگرداندن اعتماد به ریاست‎جمهوری و دیوان عالی عنوان کرد.

بایدن خواستار اصلاح قانون اساسی است که در آن هیچ رئیس‌جمهوری در زمان ریاست‌جمهوری بالاتر از قانون نیست.

بایدن همچنین خواستار محدود کردن دوره عضویت در دیوان عالی آمریکا شده به‌‌طوری که مادام‌العمر نباشد.

نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا

نظرسنجی یوگاو/اکونومیست نشان می‌دهد که بایدن با کسب ۴۴ درصد از آرا از هریس با ۴۱ درصد، پیشی گرفته است.

در نظرسنجی نیویورک تایمز/سینا، ترامپ و هریس به ترتیب ۴۸ و ۴۷ درصد از آرا را از آن خود کرده‌اند و پیشتازی ترامپ با اختلاف یک درصد است.

انتهای پیام/

نظر شما