شناسهٔ خبر: 67926164 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک پاریس؛

اسنایدر در اندیشه انتقام

تهران- ایرنا- اتحادیه جهانی در تحلیلی با اشاره به پیکارهای وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک پاریس از انگیزه قهرمان‌ آمریکایی برای دومین طلای المپیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسابقات کشتی بازی‌های المپیک از ۱۵ تا ۲۱ مرداد در شهر پاریس برگزار خواهد شد. ایران در کشتی فرنگی با ۶ سهمیه کامل حضور خواهد داشت. برای تیم ملی کشتی آزاد نیز رحمان عموزاد خلیلی، یونس امامی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع به روی تشک خواهند رفت.

اتحادیه جهانی کشتی با انتشار فهرستی از آزادکاران این رشته رونمایی کرد. در گزارش این اتحادیه به کایل اسنایدر قهرمان نامدار آمریکا اشاره شده که برای کسب دومین نشان طلای خود در المپیک در پاریس به روی تشک خواهد رفت. او یک طلا و یک نقره المپیک را در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بدست آورده است.

کایل اسنایدر در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اخمت تاج‌الدین‌اف بحرینی شکست خورد؛ او پس از این شکست به دنبال انتقام از آزادکار روسی‌الاصل است.

از آن باخت در سپتامبر۲۰۲۳، اسنایدر به همراه برخی قهرمانان از جمله کائل ساندرسون در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا حضور داشت و در حال آماده‌سازی خود برای رویارویی با حریف قدرتمند بحرینی بود. این ۲ آزادکار احتمالا در مرحله نیمه نهایی المپیک پاریس با یکدیگر روبرو خواهند شد. تاج‌الدین‌اف و اسنایدر در حال حاضر به ترتیب در جایگاه دوم و سوم رنکینگ وزن ۹۷ کیلوگرم قرار دارند.

کشتی آزاد در حالی کارش را از ۱۸ مرداد ماه آغاز می‌کند که در نخستین روز رقابت‌های وزن‌های ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم برگزار خواهد شد. مسابقات اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم در روز دوم و اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم در آخرین روز برگزار می‌شود.

اسنایدر در اندیشه انتقام

همچنین کایل اسنایدر و امیرعلی آذرپیرا سال گذشته در رقابت‌های رنکینگ‌دار زاگرب مقابل هم قرار گرفتند که آزادکار جوان کشورمان توانست حریف آمریکایی خود را شکست دهد. آذرپیرا با این برتری جایگاه خود را در این وزن برای المپیک مستحکم کرد. اتحادیه جهانی کشتی آذرپیرا را یکی دیگر از تهدیدات این وزن برای اسنایدر معرفی کرده که بدون جایگاه در رنکینگ در پاریس حاضر خواهد شد.

نظر شما