شناسهٔ خبر: 67923698 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۸ مرداد / بارش باران و گردوخاک در بعضی محورها

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور امروز _دوشنبه هشتم مرداد_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای چالوس و فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت دارای بارش باران و مه گرفتگی در ارتفاعات، محور هراز دارای مه گرفتگی در ارتفاعات و آزادراه تهران - شمال فاقد مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا

ترافیک نیمه سنگین در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع

آخرین وضعیت جوی محورها

بارش باران در بعضی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران

وزش باد و گردوخاک و در برخی از محورهای استان سیستان و بلوچستان

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- یزد - دربید

۴- محور سیاخ دارنگون

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات شمالی استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، بعضی نقاط خراسان شمالی، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در بعضی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه علاوه‌بر این مناطق بعضی نقاط در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش را تجربه می‌کند و در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و فارس، ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه در شرق سواحل و خراسان شمالی، ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در بعضی نقاط تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه بعضی نقاط به‌طور محلی در شمال غرب، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و پنجشنبه در بعضی نقاط به‌طور محلی در شمال غرب، شرق سواحل و خراسان شمالی، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب و شرق فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی گفت: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز، غرب و جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با ورزش باد با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، گاهی افزایش باد با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم با ۴۴ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا کمی ابری، گاهی باد و گردوخاک با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما