شناسهٔ خبر: 67946217 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم بارش‌های پراکنده در کشور / پیش‌بینی گردوخاک طی ۵ روز آینده‌ برای مناطق مستعد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش‌های پراکنده در کشور و پیش‌بینی گردوخاک طی پنج روز آینده‌ در مناطق مستعد خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر در بعضی ساعات بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات شرقی البرز، جمعه در گلستان خراسان شمالی و شنبه در گلستان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

وی افزود: در سه روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بعضی نقاط استان‌های فارس، هرمزگان و جنوب کرمان، در ساعات بعدازظهر، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید، گاهی گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: پنجشنبه تا شنبه با توجه به تشدید سرعت وزش باد، در بعضی ساعات در شرق کشور طوفان گردوخاک رخ خواهد داد؛ سه‌شنبه و چهارشنبه شرق دریای عمان و پنجشنبه و جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج است.

وی افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف در بعضی ساعت‌ها باد و گردوخاک با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۱ درجه سانتی‌گراد است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گردوخاک با ۴۲ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف از بعدازظهر قسمتی ابری، گاهی وزش باد و گردوخاک با بیشینه ۴۳ و کمینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما