شناسهٔ خبر: 67920545 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضرر مالی ۱۱ ساله به کارکنان دانشگاه ملی استرالیا ‏

حسین خلیلی

دانشگاه ملی استرالیا اخیرا با انجام تحقیقی کشف کرد که نزدیک به دو هزار کارمند سابق و فعلی این ‏دانشگاه، حقوق کمتر از دستمزد خود دریافت کرده‌اند. ‏

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از ای بی سی نیوز، در بیانیه منتشر شده از سوی این دانشگاه آمده که این افراد به دلیل اشتباه در پردازش برگه زمانی، میزان اصلی حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. بنا بر این گزارش، این اشتباه طی ۱۱ سال گذشته رخ داده و پرداخت‌های از دست رفته در مجموع ۲ میلیون دلار برآورد شده است. میانگین پرداخت از دست رفته به ازای هر کارمند آسیب دیده ۶۰۰ دلار اعلام شده است.

مسئولان این دانشگاه اعلام کرده‌اند که به همه کارکنان آسیب‌دیده هرگونه پرداختی که بدهی داشته باشند، از جمله حقوق بازنشستگی به اضافه بهره را پرداخت خواهند کرد. ژنویو بل، معاون دانشگاه ملی استرالیا در این باره گفت: دانشگاه از همه کارکنانی که تحت تاثیر این خطا و هر گونه سختی، چالش و استرسی بوده‌اند، عذرخواهی می‌کند.

او همچنین اطمینان داد که دانشگاه اقدامات اصلاحی را برای جلوگیری از اشتباهات مشابه در آینده انجام داده است. گفته می‌شود که اصلاح کامل پرداخت‌های از دست رفته طی ۱۰ تا ۱۲ هفته آینده نهایی می‌شود.

در واکنش به این گزارش، اتحادیه ملی آموزش عالی استرالیا اعلام کرد که سرقت دستمزدها در سراسر نظام آموزش عالی بیداد می کند و خواستار اقدام فوری ملی برای رسیدگی به چنین بحران‌هایی شد.  این سازمان می‌گوید با این پرداخت‌های ناقص، کارکنان دانشگاه‌های استرالیا در سال‌های اخیر بیش از ۲۰۵ میلیون دلار از سرقت دستمزد متحمل شده‌اند.

در همین حال، لوجان کلوهی، دبیر اتحادیه ملی آموزش عالی استرالیا عقیده دارد که علت اصلی بروز چنین مواردی، کار ناامن بود. او در این باره گفت: ما می‌دانیم که وقتی کارگران و کارمندان به طور ناامن استخدام می شوند، کمتر احتمال دارد مشکلات محل کار را گزارش کنند و به همین دلیل چنین بحران‌هایی می‌تواند برای مدت طولانی ناشناخته بماند. او گفت که برای جلوگیری از مشکلات پرداخت ناکافی، همه دانشگاه‌های استرالیا باید از قراردادهای سازمانی خود پیروی کنند، اما اغلب این اصل رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام 

نظر شما