شناسهٔ خبر: 67945525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

نباید لابی‌های قدرتمند ثروتمندان و سرمایه‌داران انتخاب کابینه را تحت تاثیر قرار دهند

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛ فرامرز توفیقی گفت: انتظار ما انتخاب یک تیم مدیریتی کارآمد در وزارت کار است؛ مدت‌هاست سه‌جانبه‌گرایی و توجه به معیشت کارگران فراموش شده است.

صاحب‌خبر -

فرامرز توفیقی، فعال کارگری، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با کارگروه انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیِ دولت چهاردهم، ضمن تاکید بر لزوم در نظر گرفتن مطالبات کارگران و تشکل‌های کارگری و دقت در انتخاب، افزود: باید وزیری را انتخاب کنند که از جنس کارگران و آشنا به مشکلات آن‌ها باشد، از موضوع تعیین وزیر که بگذاریم، انتخاب مدیرعامل سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی و معاونان وزیر نیز اهمیت بسیار دارد.

او ادامه داد: سرنوشت بیش از نیمی از جمعیت کشور به وزارت کار و صندوق تامین اجتماعی وابسته است و بایستی آنچه کارگران و بازنشستگان می‌خواهند، در انتخاب افراد مد نظر قرار بگیرد.

به گفته توفیقی، هر چند مجموعه‌های حمایتی مانند بهزیستی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارکرد این وزارتخانه، مباحث روابط کار و تعیین سرنوشت میلیون‌ها کارگر و بازنشسته در سراسر کشور است.

او با بیان اینکه «جامعه هدف اصلی این وزارتخانه کارگران هستند» تصریح کرد: باید دقت کنند اتفاقاتی که در حوزه کار و کارگری در دهه‌های اخیر رخ داده و وضعیت بدی در  زندگی کارگران رقم زده، دیگر تکرار نشود و شرایط به سمت بهبود برود. کارگران امروز با فشارها و مشکلات سنگینی از جمله فقدان امنیت شغلی، تداوم سرکوب مزدی، به قهقرا رفتن مسکن کارگری و رویا شدن خانه‌دار شدن، مواجه هستند؛ این شرایط باید تغییر کند؛ کارگران امروز با دستمزدهای یک‌سوم خط فقر با سختی بسیار زندگی می‌کنند  و از سوی دیگر، بخش تعاون به شدت کمرنگ شده و از بین رفته است.

به اعتقاد این فعال کارگری، نباید بازهم لابی‌های قدرتمند ثروتمندان و سرمایه‌دارانِ وابسته به بلوک‌های قدرت، کارگروه‌های انتخاب کابینه را تحت تاثیر قرار دهند.

توفیقی با تاکید بر اینکه «انتظار ما انتخاب یک تیم مدیریتی کارآمد در وزارت کار است» افزود: مدت هاست سه‌جانبه‌گرایی و توجه به معیشت کارگران فراموش شده، امروز کارگران حجم بالایی از مطالبات تلنبار شده و انباشته از دوره‌های قبلی دارند. امیدواریم اینبار سرخورده نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما