شناسهٔ خبر: 67901297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به تهدید رئیس جمهور ترکیه

تهران- ایرنا- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در واکنش به تهدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که او جا پای صدام حسین گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، یسرائیل کاتس افزود: اردوغان جا پای صدام حسین گذاشته و (رژیم) اسرائیل را تهدید به حمله می کند، بگذارید به یاد بیاورد آنجا چه اتفاقی افتاده و چگونه به پایان رسیده است.

از سوی دیگر یائیر لاپید رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی گفت: اردوغان دوباره مشغول هیاهو است و این برای خاورمیانه خطر محسوب می‌شود.

وی افزود: جهان به ویژه ناتو باید تهدیدهای اردوغان علیه (رژیم) اسرائیل را محکوم کرده و او را مجبور به پایان دادن به حمایت خود از حماس کند.

پیش تر رجب طیب اردوغان در اظهاراتی گفته بود: ما باید قوی باشیم تا (رژیم) اسرائیل نتواند چنین کارهایی را که با فلسطینیان انجام داده، با ما انجام دهد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: همان کاری را که در (جمهوری) آذربایجان و لیبی انجام دادیم، می‌توانیم با آنها (اسرائیلی‌ها) هم انجام دهیم، فقط باید قوی باشیم.

به گزارش ایرنا، اردوغان جمعه گذشته در واکنش به حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا، وی را به هیتلر تشبیه کرده و گفته بود: مدعیان حقوق بشر برای تشویق هیتلر زمانه ذره‌ای خجالت نمی‌کشند.

اردوغان افزود: کنگره آمریکا کسانی را که ۴۰ هزار کودک، زن و سالخورده را به قتل رساندند، تحسین می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچون یک دیوانه و نه یک فرد مسئولیت‌پذیر رفتار می‌کند، گفت: افزایش حملات (رژیم) اسرائیل و زبان تهدید علیه لبنان، ما را به شدت درباره آینده منطقه نگران می‌کند.

نظر شما