شناسهٔ خبر: 67880825 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سریال های قدیمی و طنز تلویزیون صدا و سیمای ایران

در این مطلب، تعدادی از بهترین سریال‌های قدیمی و طنز تلویزیون صدا و سیمای ایران را مورد بررسی قرار داده و سایت ویدو را به‌عنوان یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای تماشای فیلم و سریال‌ های ایرانی معرفی می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از ویدو، سریال‌های کمدی و طنز، معمولا محبوبیت بیشتری نسبت‌به سریال‌هایی با سایر ژانرها دارد و این موضوع در میان مردم ایران نیز ثابت شده است؛ به‌طوری که بیشتر مردم ایران، بهترین سریال ایرانی را یک سریال طنز می‌دانند. شاید به همین علت باشد که اکثر آثار ساخته شده در سینما و تلویزیون، در ژانر کمدی قرار می‌گیرند.

معرفی بهترین سریال‌های قدیمی و طنز ایرانی

سریال‌های کمدی ایرانی از گذشته تاکنون جایگاه ویژه‌ای در صدا و سیمای ایران داشته و همواره از سوی مردم مورد استقبال گسترده قرار گرفته‌اند؛ اما در این میان، برخی سریال‌ها از محبوبیت بیشتری نسبت‌به سایر آثار برخوردار هستند. در این بخش، محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سریال‌های قدیمی و طنز ایرانی را معرفی کرده‌ایم.

سریال زیر آسمان شهر

سریال زیر آسمان شهر به کارگردانی مهران غفوریان، یکی از پرطرف‌دارترین سریال‌ های ایرانی به‌شمار می‌رود؛ به‌طوری که بسیاری از افراد، لقب بهترین سریال ایرانی را به آن می‌دهند. این سریال در سال ۱۳۸۰ پخش شد و بازیگرانی همچون حمید لولایی، کامران ملک‌مطیعی، مهران غفوریان، نصرالله رادش و ... در آن ایفای نقش کردند.

مجموعه زیر آسمان شهر، زندگی چند خانواده ایرانی که هرکدام از یک طبقه اقتصادی و فرهنگی بودند را به نمایش گذاشت و با توجه به داستان ساده و جذابی که برای مخاطبان فراهم کرده بود، محبوبیت بسیار گسترده‌ای پیدا کرد.

سریال های قدیمی و طنز تلویزیون صدا و سیمای ایران

سریال پاورچین

سریال پاورچین به کارگردانی مهران مدیری، در سال ۱۳۸۲-۱۳۸۱ پخش شد و هنرمندانی همچون مهران مدیری، جواد رضویان، سیامک انصاری، شقایق دهقان، سحر زکریا، محمدرضا هدایتی و ... در آن حضور داشتند.

داستان این سریال در مورد اعضای چند خانواده است که در یک خانه بزرگ با یکدیگر زندگی می‌کنند. تعدادی از این افراد اهل روستایی به نام برره هستند و فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند. زندگی اهالی این خانه بزرگ در کنار یکدیگر، موجب بروز ماجراهایی می‌شود که نه‌تنها خنده‌دار است، بلکه بسیار جذاب و حتی آموزنده نیز به نظر می‌رسد.

سریال خانه به دوش

سریال خانه به دوش نیز یکی از محبوب‌ترین سریال‌ های ایرانی است و بسیاری از مخاطبان، از آن به‌عنوان تماشایی‌ترین سریال ایرانی یاد می‌کنند. این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی رضا عطاران و محمود رضایی در سال ۱۳۸۳ پخش شد و بازیگرانی مانند حمید لولایی، مریم امیرجلالی، رضا عطاران، علی صادقی، آناهیتا همتی، بهنوش بختیاری و ... در آن به ایفای نقش پرداختند.

داستان سریال خانه به دوش، مربوط به زندگی مردی فقیر و تنگ‌دست به نام آقا ماشاالله است که برای تامین هزینه‌های زندگی خانواده‌اش تصمیم به مهاجرت از ایران می‌گیرد. او بلیط سفر به مالزی تهیه می‌کند؛ اما متوجه می‌شود بلیطی که به او فروخته شده، جعلی بوده و بنابراین، تصمیم می‌گیرد که به‌صورت مخفیانه به کار کردن در تهران مشغول شود.

سریال های قدیمی و طنز تلویزیون صدا و سیمای ایران

سریال متهم گریخت

سریال متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران در سال ۱۳۸۴ روی آنتن رفت و هنرمندانی همچون سیروس گرجستانی، مریم امیرجلالی، سعید آقاخانی، علی صادقی، رضا عطاران، ملیکا زارعی و ... در آن به ایفای نقش پرداختند. این سریال نیز از محبوبیت ویژه‌ای در میان ایرانیان برخوردار بوده و در گروه سریال های ایرانی پرطرف‌دار قرار گرفته است.

مجموعه تلویزیونی متهم گریخت، زندگی مردی به نام هاشم آقا را روایت می‌کند که مجبور می‌شود همراه با خانواده‌اش به تهران مهاجرت کند. داستان آغاز زندگی جدید این خانواده در تهران، مجموعه‌ای جذاب و طنز از اتفاقات مختلف را رقم می‌زند که همین اتفاقات، موضوع اصلی سریال هستند. سریال متهم گریخت فضایی بسیار دوست‌داشتنی، ساده و صمیمی داشت و زندگی طبقه پایین و متوسط ایرانی را به‌خوبی برای مخاطبان به نمایش می‌گذاشت.

سریال پایتخت

سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم، یکی دیگر از سریال‌های طنز ایرانی است که نخستین فصل آن در سال ۱۳۹۰ پخش شد و از همان زمان، محبوبیت بسیار بالایی کسب کرد.

این سریال که در میان سریال های ایرانی محبوبیت خاصی دارد، زندگی خانواده‌ای در شمال ایران را روایت می‌کند. این خانواده فراز و نشیب‌های مختلفی را در زندگی تجربه می‌کنند و ماجراهای تلخ و شیرین بسیاری را پشت‌سر می‌گذرانند. محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، علیرضا خمسه، مهران احمدی و ... ازجمله بازیگران این سریال هستند که هرکدام در نقش خود بسیار خوش درخشیدند.

سریال ساختمان پزشکان

سریال طنز ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت، در سال ۱۳۹۰ روی آنتن تلویزیون رفت و هنرمندانی مانند بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، هومن برق‌نورد، شقایق دهقان، فرناز رهنما و ... در آن به ایفای نقش پرداختند.

داستان این سریال حول محور یک روان‌شناس به نام نیما افشار است که همراه با همسر، پدر، مادر و برادرش زندگی می‌کند؛ او همچنین در ساختمانی با حضور پزشک‌های مختلف، یک مطب دارد. زندگی در کنار خانواده و همچنین کار در ساختمان پزشکان، دردسرهای مختلفی برای نیما افشار ایجاد می‌کند که کنار آمدن با آن‌ها، کار راحتی به نظر نمی‌رسد. شخصیت‌ها در سریال ساختمان پزشکان بسیار دوست‌داشتنی هستند و همین موضوع موجب قرارگیری این مجموعه تلویزیونی در میان پرطرف‌دارترین سریال‌ های ایرانی شده است.

سریال مرد هزار چهره

مجموعه تلویزیونی مرد هزار چهره به کارگردانی مهران مدیری، در سال ۱۳۸۷ پخش شد و بازیگرانی ازجمله مهران مدیری، علیرضا خمسه، پژمان بازغی، سیامک انصاری، نصرالله رادش و ... در آن حضور داشتند. این سریال یکی از قدیمی‌ترین سریال‌های طنز ایرانی بوده و جایگاه خاصی در میان سریال های ایرانی دارد.

داستان سریال مرد هزار چهره درباره مردی به نام مسعود شصت‌چی است که در اداره ثبت احوال شیراز کار می‌کند. او برای انجام کاری به تهران سفر می‌کند و در تهران، عده‌ای او را با یک پزشک اشتباه می‌گیرند. همین مسئله، مشکلات زیادی را برای مسعود شصت‌چی به وجود می‌آورد و آغازگر دردسرهایش می‌شود.

بهترین مرجع برای تماشای سریال‌های قدیمی و طنز ایرانی

در این مطلب، تعدادی از بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های قدیمی و طنز ایرانی را معرفی کردیم و داستان هرکدام از آن‌ها را به‌طور مختصر شرح دادیم. اگر شما هم از علاقمندان به فیلم و سریال هستید و به‌دنبال یک سایت معتبر برای تماشای انواع فیلم و سریال جدید و قدیمی می‌گردید، وب‌سایت ویدو (https://vido.ir/) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سایت ویدو، طیف بسیار گسترده‌ای از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی را به نمایش می‌گذارد و محبوبیت بسیار بالایی در میان مخاطبان پیدا کرده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما