شناسهٔ خبر: 67878968 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

قابل‌ اعتمادترین خودروهای ژاپنی در جهان / عکس

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که مطمئن‌ترین خودروهای ژاپنی دهه گذشته (۲۰۱۱-۲۰۲۰) کدام خودروها هستند؟ ما اینجا هستیم تا جواب این سؤال را به شما بگوییم.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ شاید تعجب‌آور نباشد که لیست قابل‌اعتمادترین و مطمئن‌ترین تحت سلطه تویوتا باشد که به‌عنوان معتبرترین برند خودرو در جهان شناخته می‌شود. تمام خودروهای ژاپنی تولیدشده بین سال‌های مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ با بالاترین امتیاز کلی قابلیت اطمینان (J.D. Power) در این لیست وجود دارند.

۵. تویوتا کمری ۲۰۱۴ با امتیاز ۸۸ از ۱۰۰

قابل‌اعتمادترین خودروهای ژاپنی در جهان / عکس

تویوتا نماد مطلق مطمئن و قابل‌اطمینان بودن است. نسل هفتم کمری ۲۰۱۴ یکی از قابل‌اعتمادترین مدل‌های کمری است. کمری ۲۰۱۴ با داشتن همان پیشرانه ۳٫۵ لیتری GR-FE (در مدل‌های V۶)، قابلیت اطمینان این خودرو را تضمین می‌کند. این خودرو همچنین دارای موتور ۲٬۵ لیتری چهار سیلندر خطی در تمام مدل‌های پایه، LE و SE بود.

۴. تویوتا ۲۰۱۴ GT۸۶ با امتیاز ۸۸ از ۱۰۰

قابل‌اعتمادترین خودروهای ژاپنی در جهان / عکس

تویوتا GT۸۶ تنها خودروی اسپرت واقعی در این لیست است. موتور ۲٬۰ لیتری باکسر قوای محرکه این خودرو را تشکیل می‌دهد. علیرغم این واقعیت که این موتور ویژگی‌های شناخته شده خود را دارد، اما هنوز در بخش خود در مقایسه با برخی از رقبا، بسیار قابل‌اطمینان است.

۳. لکسس ۲۰۱۱ IS ۲۵۰ با امتیاز ۸۸ از ۱۰۰

قابل‌اعتمادترین خودروهای ژاپنی در جهان / عکس

لکسس IS ۲۵۰ ۲۰۱۱ در رتبه سوم قرار دارد. عدد ۲۵۰ به این معنی است که این سدان اسپرت از موتور ۲٫۵ لیتری V-۶ استفاده می‌کند. با کاهش قابل‌توجه توان خروجی در مقایسه با مدل‌های ۳۵۰، قابلیت اطمینان به‌صورت کلی افزایش می‌یابد.

۲. لکسس ES ۳۵۰ ۲۰۱۷ با امتیاز ۸۹ از ۱۰۰

قابل‌اعتمادترین خودروهای ژاپنی در جهان / عکس

رتبه دوم متعلق به خودرویی نیست جز لکسس ES ۳۵۰ ۲۰۱۷. این سدان سایز متوسط لوکس یکی از بهترین خودروهای این لیست است. مدل فیس لیفت ۲۰۱۷ آخرین مدل از نسل ششم ES است. پیشرانه ۳٫۵ لیتری V-۶ فضای موتور لکسس ES ۳۵۰ ۲۰۱۷ را زیبا کرده است. طبیعتاً دلیلی به‌جز کیفیت بسیار بالا برای اینکه تویوتا در بیش از یک دهه هرگز این موتور را تغییر نداد، وجود ندارد.

۱. لکسس LS ۴۶۰ ۲۰۱۱ با امتیاز ۸۹ از ۱۰۰

قابل‌اعتمادترین خودروهای ژاپنی در جهان / عکس

چه کسی فکرش را می‌کرد که مطمئن‌ترین خودرو در این لیست دارای یک موتور ۴٫۶ لیتری V-۸ باشد؟ با این حال، لکسس LS ۴۶۰ فیس لیفت شده ۲۰۱۱ در صدر قابل‌اعتمادترین خودروهای ژاپنی دهه گذشته قرار می‌گیرد.

موتور ۴٫۶ لیتری V-۸ در نسل سوم LS ۴۶۰ معرفی شد. با توجه به اینکه مدل LS پرچم‌دار لکسس است، هزینه‌های کمی برای LS ۴۶۰ وجود ندارد. لکسس از پیشرانه ۱UR-FSE برای بیش از یک دهه استفاده کرد تا LS ۴۶۰ را به یک ستاره قابل‌اعتماد تبدیل کند. پلتفرم UR امروزه هنوز هم برای نیروبخشی به مدل‌های لکسس استفاده می‌شود.

منبع: topspeed

۵۸۳۲۲

نظر شما