شناسهٔ خبر: 67888687 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

در زمان خرید سیم خاردار به چه نکاتی توجه کنیم؟

صاحب‌خبر - سیم خاردار یکی از محصولات بسیار ارزان و کارآمد برای بالا بردن امنیت محیط‌های مختلف است‌. این محصول اغلب پیرامون پادگان‌های نظامی، مرزهای بین دو کشور، دورتادور زمین‌ها و مزارع کشاورزی، دامپروری‌ها و منازل ویلایی نصب می‌شود‌.

اگر قصد خرید سیم خاردار را داشته باشید شاید در نگاه اول انتخاب آن ساده به نظر می‌رسد و تصور می‌کنید که فقط باید متراژ مدنظرتان را خریداری کنید. اما این محصول تنوع بسیار زیادی دارد و باید با توجه به کاربرد مدنظرتان بهترین نوع را خریداری کنید‌‌. با آگاهی از نکات خرید سیم خاردار یک انتخاب رضایت بخش و کارآمد خواهید داشت.
 
خرید سیم خاردار

نکات لازم در خرید سیم خاردار

در زمان خرید سیم خاردار همانند هر محصول دیگری باید چندین معیار و نکته را در نظر بگیرید تا محصولی با دوام و مناسب را انتخاب کنید. برای مثال همه ما می‌دانیم که زمان انتخاب سیم خاردار باید به کیفیت آن توجه کنیم، اما نمی‌دانیم سیم خاردار با‌کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد.‌ از آنجایی که سیم خاردار برای حفظ ایمنی محیط در فضای بیرونی نصب می‌شود باید مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی داشته باشد، چنین سیم خارداری را سیم خاردار با‌کیفیت می‌گویند.‌ در هنگام خرید سیم خاردار نکات زیر را در نظر بگیرید:

خرید سیم خاردار بر اساس نوع آن

یکی از نکات بسیار مهم در زمان خرید سیم خاردار توجه به نوع آن بر اساس کاربرد مدنظرتان است. سیم خاردار‌ها بر اساس معیارهای مختلفی در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. رایج ترین دسته بندی این محصول بر اساس فرآیند تولید و شکل است که به دو دسته سیم خاردار خطی و حلقوی تقسیم بندی می‌شود. هر یک از این دو نوع هم بر اساس متریال یا نوع تیغ در دسته‌های مختلفی جا می‌گیرند‌.

سیم خاردار‌های خطی و حلقوی بر اساس تیغ در دو نوع سیم خاردار با تیغ سوزنی و سیم خاردار با تیغ تبری شکل وجود دارند. این محصول از متریال مختلفی مانند فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و آهن تولید می‌شود که هر یک از آنها ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. سیم خاردار‌های فولاد ضد زنگ و فولاد گالوانیزه مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی دارند؛ از این رو بهترین گزینه برای فضاهای باز هستند. با توجه به کاربرد خود باید ویژگی‌های هر نوع سیم خاردار را در نظر بگیرید تا بهترین و بادوام‌ترین محصول را انتخاب کنید‌‌.‌
 
قیمت سیم خاردار

خرید سیم خاردار بر اساس مشخصات فنی

یکی دیگر از نکات مهم که پیش از خرید سیم خاردار باید به آن توجه کنید، بررسی مشخصات فنی آن است‌.‌ این ویژگی‌ها شامل جنس سیم، ضخامت مفتول، طول مفتول، تیزی و تناوب تیغ‌ها و نوع پوشش محافظتی می‌شود‌. در هنگام خرید این محصول از تطابق آن بر اساس استانداردهای امنیتی اطمینان یابید. محصولی که مطابق با استاندارد‌های امنیتی تولید شود، کیفیت بسیار بالایی دارد و قادر به برآورده کردن انتظارات مد نظر شماست.

خرید سیم خاردار بر اساس کیفیت ساخت و مقاومت

کیفیت ساخت و متریال سیم خاردار اهمیت بسیار بالایی دارد و تضمین کننده دوام و مقاومت بالای این محصول در مقابل آب، رطوبت، آب و هوای سخت و سایر عوامل اقلیمی است. سیم خاردار‌های با‌کیفیت در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند؛ از این رو دوام بسیار بالایی دارند‌‌.‌

خرید سیم خاردار بر اساس نحوه نصب و استفاده آسان

یکی از نکات بسیار مهم در خرید سیم خاردار که اغلب خریداران از آن غافل می‌شوند، توجه به نحوه نصب آن است. سیم خاردار انتخابی شما باید نصب راحتی داشته باشد. در زمان خرید دقت کنید که محصول انتخابی شما برای نصب نیاز به ابزار خاص یا پیچیده‌ای ندارد. همچنین به سهولت تنظیم و تغییر آن در طی فرایند نصب هم توجه کنید تا در حین حصارکشی به مشکلی برنخورید.‌ در مورد نصب این محصول باید یک نکته را در نظر بگیرید و آن هم نصب بر اساس قوانین منطقه‌ای و ملی است. اگر سیم خاردار‌ها را خارج از این اصول نصب کنید، ممکن است در آینده مشکلاتی برای شما ایجاد شود. پس پیش از نصب حتما از این اصول آگاه شوید تا قوانین منطقه‌ای و ملی را زیر پا نگذارید.‌

خرید سیم خاردار بر اساس قیمت و مقایسه

از دیگر نکات مهمی که در زمان خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، قیمت سیم خاردار و مقایسه آن با دیگر سیم خاردارهای موجود در بازار است. این محصول در بازار با قیمت‌های متفاوتی توسط شرکت‌های تولیدی یا واسطه‌ها عرضه می‌‌شود‌. عوامل مختلفی قیمت سیم خاردار را در بازار تعیین می‌کنند. از این عوامل می‌توان به قیمت دلار، نوع سیم خاردار، متریال اولیه و فرآیند تولید اشاره کرد. در زمان خرید این محصول باید کیفیت و قیمت آن را با هم بسنجید و با دیگر محصولات مشابه مقایسه کنید و فقط روی ارزانی محصول تمرکز نداشته باشید.
خرید سیم خاردار حلقوی و تبری

خرید سیم خاردار بر اساس متراژ

از دیگر نکات خرید سیم خاردار توجه به طول مورد نیاز‌تان است. پیش از خرید نخست مساحت محیطی که قرار است با سیم خاردار حصارکشی شود را بر حسب متر مربع به دست آورید، سپس آن را در متراژ موردنظر سفارش دهید.

خرید سیم خاردار بر اساس شرکت سازنده

فقط در زمان خرید وسایل الکترونیک و کالاهای لوکس نباید به برند سازنده آن توجه کنید، بلکه در زمان خرید سیم خاردار هم باید این محصول را از برندهای معروف تهیه کنید. برندهای معروف این محصول را از مواد اولیه با‌کیفیت و با تجهیزات پیشرفته مطابق با استانداردهای امنیتی تولید می‌کنند؛ از این رو محصولات ساخته شده توسط این شرکت‌ها تمام توقعات شما را برآورده می‌کنند.‌ همچنین قیمت محصولات برندهای معروف رقابتی بوده و با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند.‌

جمع‌بندی

 سیم خاردار از محصولات حفاظتی است که با هدف بالا بردن امنیت محیط و جلوگیری از نفوذ بیگانگان در مکان‌های عمومی و خصوصی نصب می‌شود‌. در هنگام خرید سیم خاردار به مواردی مانند ویژگی‌های فنی،‌کیفیت ساخت، قیمت، نوع و نصب آسان توجه کنید تا از محصول انتخابی خود کاملا رضایت داشته باشید.‌ اگر برای خرید سیم خاردار و نحوه نصب آن نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید حتما ابتدا از کارشناس های فروش و یا مجموعه های تولید سیم خاردار اطلاعات کسب کنید و سپس اقدام به خرید سیم خاردار کنید.

نظر شما