شناسهٔ خبر: 67862309 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد/ زاکانی: غده سرطانی اسرائیل رو به زوال است

مژگان انصاری

شهردار تهران در مراسم افتتاح سرزمین تمدن ها در برج میلاد گفت: منطقه غرب آسیا با مقاومت رنگ دیگری گرفته است و امروز غده سرطانی اسرائیل رو به زوال است و ما امیدواریم در این افق بلند بتوانیم گوشه‌ای از غم و رنج مردم فلسطین و همه کشورهای مظلوم دنیا را با هنر به درستی نشان دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی با بیان اینکه امیدوارم مردان، زنان و جوانان این مرز و بوم با حضور در این مکان از این وجهه ویژه بهره‌برداری شده از هنر و نشانگر مقاومت استفاده کنند. گفت: ما نظاره‌گر تحولاتی هستیم که معادلات قدرت در جهان را متفاوت‌تر از گذشته خواهد کرد. در این تحولات از استکبار و بهره‌کشی از مردم توسط قدرت‌های ظالم عبور خواهیم کرد و مقدماتی فراهم خواهد شد که عالم به سمت پایه گذاری و زمینه سازی ظهور کبری و عدالت گستری در جهان خواهد رفت. 

وی با اشاره به محتوای به نمایش درآمده در تم پارک سرزمین‌ تمدن‌ها گفت: منطقه ما پیشینه تمدنی ویژه‌ای دارد و امروز نماد مقاومت است و در تم پارک سرزمین تمدن‌ها با کار برجسته هنری تمدن شش کشور محور مقاومت با محوریت فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف به نمایش در می‌آید که در آن تمدن ایران اسلامی با غنای فرهنگی‌اش در کنار تمدن عراق بزرگ و موثر در منطقه به همراه تمدن کشور یمن، نماد مقاومت و حریت، در کنار تمدن سوریه مظلوم که در یک دهه گذشته مورد ظلم قرار گرفت و با گوهر مقاومت سرپا مانده است، به همراه تمدن لبنان مقاوم با حزب الله سرافرازش با هدف نشان دادن مظلومیت فلسطین و آزادی قدس شریف به نمایش در خواهد آمد.

زاکانی با بیان اینکه در تم پارک سرزمین تمدن‌ها هم تجلی تمدن گذشته کشورهای اسلامی محور مقاومت را داریم و هم عنصر مقاومت را به عنوان کلید اصلی خروج ملت‌های منطقه از مشکلات به رخ می‌کشیم. گفت: منطقه غرب آسیا با مقاومت رنگ دیگری گرفته است و امروز غده سرطانی اسرائیل رو به زوال است و ما امیدواریم در این افق بلند نیز که انتهای آن با پیروزی همراه است بتوانیم گوشه‌ای از غم و رنج مردم فلسطین و همه کشورهای مظلوم دنیا را با هنر به درستی نشان دهیم.

به گزارش ایسنا، محمد امین توکلی‌زاده نیز در آیین افتتاح سرزمین تمدن ها با اشاره به حضور همسر رییس‌جمهور شهید و خانواده وزیر امور خارجه شهید، مرحوم امیر عبدالهیان را وزیر امور خارجه کشورهای محور مقاومت دانست و گفت: ساخت پارک‌های موضوعی یکی از روش های بدیع انتقال مفاهیم فرهنگی است بگونه ای که فعالان دغدغه‌مند جبهه فرهنگی انقلاب از مدت‌ها قبل در حال طراحی و برنامه‌ریزی و گفت‌وگو برای ساخت پارک موضوعی «سرزمین تمدن‌ها» بودند.

وی با بیان اینکه  سناریوی ساخت سرزمین تمدن‌ها،  یادآور تمدن‌های بزرگ بشری است و قطعا حضور شما جوانان در این تم‌پارک می‌تواند موجبات آشنایی آنها را با تاریخ تمدن بشری فراهم کند. گفت: سناریوی درونی این پارک موضوعی،  بازخوانی تاریخ کشورهای عضو محور مقاومت است و تلاش کردیم تا چهره‌های برجسته محور مقاومت را در این نمایشگاه معرفی کنیم.

وی  شهید آیت‌الله رییسی را از پرچم‌داران محور مقاومت دانست و افزود: حرکت حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با رژیم صهیونیستی امروز به یک مکتب بدل شده که نسل به نسل ادامه خواهد داشت. ما امیدواریم تمدن بزرگ اسلامی پس از آزادسازی قدس به طور کامل شکل بگیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما