شناسهٔ خبر: 67865016 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد راه‌اندازی شد + تصاویر

آیین افتتاحیه تم‌پارک سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد تهران با حضور شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سفرای کشورهای محور مقاومت، خانواده شهدای خدمت و جمعی از مسئولین و مدیران فرهنگی کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاحیه تم‌پارک سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد تهران شنبه شب با حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سفرای کشورهای محور مقاومت، خانواده شهدای خدمت و جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی کشور برگزار شد.

زاکانی در ابتدای این مراسم گفت: امیدوارم مردان، زنان و جوانان این مرز و بوم با حضور در این مکان از این وجهه ویژه بهره‌برداری شده از هنر و نشانگر مقاومت استفاده کنند. ما نظاره‌گر تحولاتی هستیم که معادلات قدرت در جهان را متفاوت‌تر از گذشته خواهد کرد.

وی با اشاره به محتوای به نمایش درآمده در تم‌پارک سرزمین‌ تمدن‌ها افزود: منطقه ما پیشینه تمدنی ویژه‌ای دارد و امروز نماد مقاومت است. در تم‌پارک سرزمین تمدن‌ها با کار برجسته هنری تمدن، 6 کشور محور مقاومت با محوریت فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف به نمایش در می‌آید که در آن تمدن ایران اسلامی با غنای فرهنگی‌اش در کنار تمدن عراق بزرگ و مؤثر در منطقه به همراه تمدن کشور یمن، نماد مقاومت و حریت، در کنار تمدن سوریه مظلوم که در یک دهه گذشته مورد ظلم قرار گرفت و با گوهر مقاومت سرپا مانده است، به همراه تمدن لبنان مقاوم با حزب‌الله سرافرازش با هدف نشان دادن مظلومیت فلسطین و آزادی قدس شریف به نمایش در خواهد آمد.

شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران , شهرداری تهران ,

شهردار تهران تاکید کرد: در تم‌پارک سرزمین تمدن‌ها هم تجلی تمدن گذشته کشورهای اسلامی محور مقاومت را داریم و هم عنصر مقاومت را به عنوان کلید اصلی خروج ملت‌های منطقه از مشکلات به رخ می‌کشیم.

زاکانی گفت: منطقه غرب آسیا با مقاومت رنگ دیگری گرفته است و امروز غده سرطانی اسرائیل رو به زوال است. ما امیدواریم در این افق بلند نیز که انتهای آن با پیروزی همراه است بتوانیم گوشه‌ای از غم و رنج مردم فلسطین و همه کشورهای مظلوم دنیا را با هنر به درستی نشان دهیم.

وی در حاشیه بازدید از تم‌پارک سرزمین تمدن‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون محتوای به نمایش درآمده در این رویداد هنری تصریح کرد: پیام تم‌پارک سرزمین تمدن‌ها ماندن برحق، پیگیری و عدالت و نفی ظلم و نهایتاً آزادی قدس شریف است. این آثار فرهنگی نشانگر عمق تمدن و فرهنگ کشورهای مقاومت است که حق‌جویی و حق‌طلبی آنها را به نمایش می‌گذارد. بازدیدکنندگان این نمایشگاه علاوه بر آنکه با فرهنگ و هنر کشورهای محور مقاومت آشنا می‌شوند، به فرهنگ این کشورها از دریچه آزادی قدس شریف نیز می‌نگرند.

زاکانی در پاسخ به سؤال دیگر پیرامون بیان مسائل پیچیده با زبان هنر گفت: هر پیامی برای ماندگاری نیاز و عجین شدن با ابزار هنر دارد زیرا هنر عمق احساس مخاطب را درگیر می‌کند. در اتفاقات اخیر غزه گوشه‌ای از مظلومیت مردم فلسطین که سال‌ها توسط مستکبران سانسور شده بود، برای جهانیان آشکار شد و رویدادهای هنری مشابه سرزمین تمدن‌ها به اثبات این حقیقت می‌تواند کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما