شناسهٔ خبر: 67857991 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه ملی مهارت:

اشتغال پایدار با افزایش آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای میسر است

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه ملی مهارت گفت: اشتغال پایدار تنها از طریق افزایش ضریب آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای میسر است

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه ملی مهارت، کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان دانشگاه ملی مهارت واحد استان تهران، با حضور اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه، مسئولان کشوری و استانی و صنعتگران، کارآفرینان، صاحبان صنعت و مدیران ارشد عرصه کار و تولید استان تهران در سالن جلسات دانشکده ملی مهارت انقلاب اسلامی برگزار شد.

در کنسرسیوم مذکور ۹ تفاهم‌نامه بین دانشگاه ملی مهارت استان تهران و واحدهای صنعتی، تشکل‌های صنفی و صاحبان کار و صنایع به امضا رسید. شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، شرکت خودروسازی پارس خودرو، سندیکای آسانسور، شرکت شاتل، شرکت ماشین ابزار ایران‌خودرو، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان، نظام صنفی رایانه کشور، شرکت فرآورده‌های غذایی سمیه و شرکت نساجی هلال ایران طرفین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه ملی مهارت استان تهران بودند.

اشتغال پایدار با افزایش آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای میسر است

رئیس دانشگاه ملی مهارت در این مراسم تقارن این رویداد در دانشگاه ملی مهارت واحد استان تهران با روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تقارنی نیکو دانست و گفت: آموزش‌های مهارتی متضمن رشد صنعتی و توسعه اقتصادی در کشور است.

عرفان خسرویان تصریح کرد: چرخش راهبردی از آموزش‌های تئوری به عملی در بسیاری کشورها موجب شکوفایی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری جوانان شده است. در بحران‌های اقتصادی دنیا این کسب و کارهای مهارتی هستند که حکم ضربه‌گیر و نقش توسعه‌دهندگی را دارند. در برنامه هفتم توسعه، توجه به این آموزش‌ها و سهم آن‌ها در آموزش عالی مشهود است.

وی با اعلام اخذ مجوز پارک ملی مهارت و صنایع خلاق از وزارت علوم به زودی اظهار کرد: بنا داریم ضرب‌آهنگ برنامه‌های درسی دانشگاهی با نیاز روز صنعت را هماهنگ‌تر کنیم و تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان دانشگاه ملی مهارت با ایجاد فرصت رویارویی مستقیم اساتید و صنعتگران و کارآفرینان این هماهنگی را وسعت می‌بخشد.

اشتغال پایدار با افزایش آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای میسر است

افتتاح مرکز مشاوره، هدایت شغلی و مهارت‌افزایی

همچنین همزمان با روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای (ششم مرداد) و برگزاری کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان دانشگاه ملی مهارت واحد استان تهران، مرکز مشاوره، هدایت شغلی و مهارت‌افزایی در دانشکده ملی مهارت انقلاب اسلامی افتتاح شد.

مرکز مذکور اولین مرکز مشاوره و هدایت شغلی در دانشگاه‌های کشور به شمار می‌آید که بر مبنای سیاست‌گذاری‌های هدفمند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تقویت بنیان‌های مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در نسل جوان دانشجویان شکل گرفت و دانشگاه ملی مهارت در این مسیر پیش‌رو بوده است.

این مرکز که با هدف ارائه مشاوره مستمر از بدو تحصیل دانشجو بر اساس گرایش شغلی و حرفه‌ای پیشنهادشده از سوی مشاوران دروس عملی، پروژه عملی دروس و درس‌های کارآموزی و کارآفرینی راه‌اندازی شده است، با ارائه برخی دوره‌های شغلی و حرفه‌ای مرتبط با رشته‌های تحصیلی در راستای توانمندسازی دانشجویان و بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت آموزش‌ها گام بردارد.

اولین مرکز مشاوره، هدایت شغلی و مهارت‌افزایی در دانشکده ملی مهارت انقلاب اسلامی با حضور ریاست و برخی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و مسئولین و رؤسای استانی و دکتر بیگلری،عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم محترم شهرستان‌های سقز و بانه توسط یکی از کارکنان دانشگاه و فرزند یکی از شهدای والامقام افتتاح و اهداف و برنامه‌های آن تبیین شد.

نظر شما