شناسهٔ خبر: 67857627 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بیمارستان‌های کردستان مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌های دیالیز اس... -

اقتصاد ایران: سنندج_مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با تلاش این دانشگاه و مشارکت خیرین بیمارستان‌های استان مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌های دیالیز است.

صاحب‌خبر -

انوش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه در حال حاضر به تعداد ۶۲۱ بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه در ۱۰ بخش خدمات همودیالیز ارائه می‌شود، اظهار کرد: تعداد ۱۶۳ تخت فعال بوده که شاخص بیمار به تخت ۳.۸ است.

وی افزود: شاخص کشوری بیمار به تخت ۴ بوده که وضعیت استان نسبت به کشور مطلوب‌تر است.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۳ هزار جلسه همودیالیز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۱ میلیارد تومان برای بیماران نیازمند انجام شده است، همچنین ۳۸ دستگاه جدید همودیالیز به ارزش ۱۱ میلیارد تومان خریداری و نصب شده است.

آریانژاد با تاکید بر اینکه تمامی بیماران نیازمند به دیالیز بدون هیچ گونه انتظار در صف پذیرش می‌شوند، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته بخش‌های دیالیز در شهرهای سقز، مریوان، بانه، کامیاران و بیجار با مشارکت خیرین احداث و بهره داری رسیده است و در سال جاری بخش جدید دیالیز در شهرستان دیواندره با مشارکت خیرین در حال احداث است.

وی مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه دیالیز در سال گذشته را شامل احداث بخش جدید دیالیز بیمارستان توحید سنندج با مشارکت خیرین سلامت با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال و ارتقای شاخص بیمار به تخت (بالاتر از میانگین کشور) عنوان کرد.

نظر شما