شناسهٔ خبر: 67853412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شاخص بهره‌مندی بیماران کلیوی از تخت در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

سنندج- ایرنا- مدیر امور بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر شاخص کشوری بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه به تخت، چهار نفر است که این رقم در استان ۳.۸ نفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر انوش آریانژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر به ۶۲۱ بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیه در ۱۰ بخش خدمات همودیالیز ارائه می شود.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۶۳ تخت دیالیز در استان وجود دارد، افزود: با تلاش دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مشارکت خیرین ، در ارائه خدمات دیالیز به بیماران تحولی ایجاد شده است.

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۷۳ هزار جلسه همودیالیز با هزینه ای بیش از هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال برای بیماران نیازمند انجام شد.

آریانژاد ادامه داد: پارسال همچنین ۳۸ دستگاه جدید همودیالیز به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال خریداری و نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی بیماران نیازمند به دیالیز بدون هیچ گونه انتظاری در صف پذیرش می‌شوند، ادامه داد: در سال های گذشته بخش های دیالیز در شهرهای سقز، مریوان، بانه، کامیاران و بیجار با مشارکت خیرین احداث شده و به بهره داری رسیده است در سال جاری بخش جدید دیالیز در شهرستان دیواندره هم با مشارکت خیرین در حال احداث است.

آریانژاد، مهمترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه دیالیز در سال گذشته را شامل احداث بخش جدید دیالیز بیمارستان توحید سنندج با مشارکت خیرین سلامت با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال و ارتقای شاخص بیمار به تخت ( بالاتر از میانگین کشور) عنوان کرد.

نظر شما