شناسهٔ خبر: 67850798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۳ انجام شد؛

خدمت رسانی به بیش از ۶۰ هزار مراجعه کننده به بیمارستان نمازی شیراز

در چهار ماهه نخست امسال، به شصت هزار و ۲۱۲ مراجعه کننده به صورت بستری و سرپایی در بیمارستان نمازی خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارایه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رییس بیمارستان با اعلام این خبر گفت: با افزایش خدمات در بخش های مختلف بیمارستان همزمان با نصب و راه اندازی دستگاه های فوق پیشرفته از جمله ام آر آی جدید، تعداد خدمات ارائه شده به مراجعان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است.

دکتر «احمد حسین زاده» اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال در این مرکز سی هزار و ١٢٩ بیمار تحت نظر و بستری در بخش ‌های مختلف و ۳۲ هزار و ۸۳ خدمت پاراکلینیک از جمله رادیوتراپی، شیمی درمانی، پزشکی هسته ای، اندوسکوپی، آنژیوگرافی قلب، آنژیوگرافی مداخله ای، اکو کاردیوگرافی، دیالیز، کولونوسکوپی، سنجش تراکم استخوان، سی تی اسکن و الکترو انسفالوگرافی به مراجعان این مرکز ارائه شده است.

او همچنین با اشاره به ۶ هزار و ۳۲۴ عمل جراحی انجام شده در تخصص های های مختلف در این مدت، افزود: از این عمل های جراحی ۲۴۲ مورد عمل سزارین های پرخطر بوده است که برای مادران باردار نیازمند مراقبت های ویژه در این مرکز انجام شده است و این بیماران از خدمات تخصصی و فوق تخصصی این مرکز آموزشی درمانی بهره مند شده اند.

رییس بیمارستان نمازی با ابراز امیدواری برای بهبود ارائه خدمات در این بیمارستان به فرصت های پیش رو اشاره کرد و گفت: به همت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همه گروه های آموزشی، کارشناسان فنی مهندسی و تجهیزات پزشکی، تجهیزات مهمی از جمله دستگاه ام آر آی جدید، سی تی اسکن فوق پیشرفته ٢۵۶ اسلایس، پت سی تی اسکن، آنژیوگرافی قلب و عروق، اتاق عمل آنژیوگرافی هیبرید اندام ها، دستگاه‌ شتاب دهنده خطی برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به سرطان با جذب اعتبارات ویژه از منابع گوناگون ملی، وزارتی و دانشگاهی راه اندازی می شوند.

دکتر حسین زاده همچنین با بیان اینکه این تجهیزات از آخرین نسل تکنولوژی خریداری و به خدمت گرفته شده اند، ادامه داد: فرآیند خرید دشوار و نصب پیچیده این تجهیزات با ارزش بیش از ۱۰ میلیون یورو به سرانجام نزدیک شده و آماده راه اندازی و پیوستن به چرخه خدمات رسانی است.

او افزود: از مهم ترین این تجهیزات دستگاه سایبرنایف با ارزش ۶ و نیم میلیون یورو است که پروژه ساختمانی محل نصب آن در بیمارستان نمازی در حال انجام است، با راه اندازی این دستگاه در آینده نزدیک امکان درمان توده های بدخیم در قسمت های حساس بدن برای بیماران مبتلا به سرطان فراهم می شود که پیشرفت قابل توجهی در درمان این بیماران به شمار می رود.

نظر شما