شناسهٔ خبر: 67859975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحقق شعار سال با مهارت‌آموزی در روستاهای دامغان 

سمنان - ایرنا - مراکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران دامغان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» دوره‌های مهارت‌آموزی را در شهرها، روستاها و برای عشایر این شهرستان در دستور کار قرار داده‌اند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان روز شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای در سالن همایش‌های فنی و حرفه‌ای دامغان، بیان کرد: طی تعامل‌های انجام شده با دهیاری‌ها، هم‌اکنون دوره های مهارت آموزی در روستاهای حسن آباد، بادله کوه و کلاته رودبار در حال انجام است و این آموزش روستایی توسعه خواهد یافت.

سمیرا خلیل‌نژادی افزود: طی چهارماهه نخست امسال، فنی و حرفه ای خواهران دامغان ۳۲ هزار نفرساعت آموزش در ۳۵ حرفه به ۲۵۹ نفر مهارت آموز ارائه کرد.

وی اظهار کرد: تا پایان سال با امکان‌سنجی هر فصل برای آموزش مهارت های جدید، تعداد ۹۰ دوره حرفه آموزشی در مرکز خواهران برگزار می‌شود.

به گفته وی، مهارت آموزی و آموزش به زندانیان از برنامه های فنی و حرفه ای است که برگزاری دوره‌های مهارتی توسط مراکز برادران برگزار می‌شود و مراکز خواهران نیز طی تعامل با خانواده های زندانیان می‌توانند از شرایط فنی و حرفه ای برای کسب مهارت استفاده کنند.

تحقق شعار سال با مهارت‌آموزی در روستاهای دامغان 

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان اظهار کرد: دوره‌های مهارتی توسط مناطق کم برخوردار و دارای شرایط خاص، برگزار می‌شود و پس از برگزاری و اعطای گواهینامه، مشاوره و رهگیری کارآموزان نیز انجام و مشاوره و همراهی در جهت رفع موانع و مشکلات از طریق ادارات پیگیری می‌شود.

برپایی نمایشگاه »هزارمهارت»

وی با اشاره به مسابقات ملی مهارت افزود: این مسابقات برای رده سنی ۱۷ تا ۲۱ سال برگزار می‌شود که سال گذشته از دامغان ۲۶ نفر به مرحله شهرستانی و ۶ نفر به مرحله استانی راه یافتند و ۶ نفر توانستند در رشته های مختلف، جواز راهیابی به مرحله کشوری را کسب کنند.

خلیل‌نژادی ادامه داد: از افراد راه یافته به مرحله کشوری، شهرستان دامغان موفق به کسب مدل طلای آشپزی و ۲ مدال افتخار فناوری مد در رشته خیاطی و فناوری گرافیک شد.

وی بیان کرد: نمایشگاه هزارمهارت در باغ ایرانی از دوشنبه در ۲ نوبت صبح و عصر تا ۱۴ مردادماه برپا می شود که دستاوردهای مهارت آموختگان مرکز عرضه می‌شود.

۶ جلد کتاب فنی و حرفه ای خواهران دامغان به چاپ رسید

رییس مرکز فنی و حرفه ای خواهران دامغان از تالیف و چاپ چهار کتاب در سال گذشته و ۲ کتاب در چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: ۶ کتاب آموزشی مطابق با استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسط مربیان توانمند مرکز فنی و حرفه ای خواهران دامغان تالیف شد و به چاپ رسیده است.

خلیل‌نژادی اضافه کرد: کتاب «پسته کار» و «پرورش دهنده گیاهان آپارتمانی در منزل» توسط سمانه جوادی نژاد، کتاب «سخنران حرفه ای» توسط سمیرا خلیل نژادی، کتاب «شیرینی‌پز شیرینی خشک» و «آشپز غذاهای خمیری و فانتزی» توسط سحر شعبانی و «دوزنده سرویس آشپزخانه» توسط سمیه خلیل نژادی تالیف ‌شده است.

رییس مرکز فنی و حرفه ای برادران دامغان نیز در این نشست گفت: طی سال ۱۴۰۲ در مراکز وابسته به فنی و حرفه ای برادران، یکهزار و ۱۵ نفر معادل ۱۲۴ هزار و ۲۹۹ نفرساعت آموزش دیدند.

حمیدرضا یاوری خاطرنشان کرد: امسال نیز ۴۴۸ نفر معادل ۶۵ هزار و ۱۸۸ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای برادران در شهرستان دامغان ارایه شد.

نظر شما