شناسهٔ خبر: 67850368 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دیدار کارمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه های شهرستان کهگیلویه و سوق

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، عبدالکریم عبودی خبر دیدار کارمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه های شهرستان کهگیلویه و سوق را داد و نماز جمعه را صدای مردم خواند و گفت: نماز جمعه فقط محل اقامه نماز نیست بلکه محلی برای مطرح کردن مباحث سیاسی و مطالبه گری مشکلات مردم است.

وی از واگذاری مدیریت نماز جمعه به جوانان به عنوان یک اقدام شایسته نام برد و گفت: اقدام ارزنده‌ای ست که این نهاد از جوانان تشکیل شده است‌.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به اینکه عده ای تصور می‌کنند نماز جمعه فقط مربوط به روز جمعه است، افزود: این یک باور اشتباه است، ثمره یک هفته تلاش در روز جمعه چیده می‌شود.

حجت الاسلام علی وحدانی فر در دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، به اهمیت نماز در جامعه اشاره کرد و با استناد بر احادیث الهی در این باره گفت: کسی که نماز جمعه را سبک شمارد برکت از زندگی اش خواهد رفت.

وی نماز جمعه را به عنوان یک تریبون تبیین و روشنگری نامید و گفت: نماز جمعه در انقلاب اسلامی یک پایگاه روشنگری شده است.

وحدانی‌ فر به موفقیت تریبون نمازجمعه در دیشموک و قلعه‌رئیسی اشاره کرد و گفت: موفقیت تریبون نماز جمعه در این بخش ها کاملا مشهود است چرا که مشکلات مردم مطالبه می‌شود.

وی با بیان اینکه نمازجمعه باید از چارچوب مصلی خارج شود، گفت: زمانی نماز جمعه موفق عمل می‌کند که حرف حق و مشکلات مردم را بیان کند.

امام جمعه کهگیلویه با اشاره به میدان دادن به جوانان در نمازجمعه دهدشت، گفت: سرانجام این اعتماد تشکیل ۵۰ درصدی نماز جمعه از جوانان است که این نشانگر عملکرد موفق ستاد نمازجمعه دهدشت است.

وی به نقش رسانه ها در بازتاب و اثرگذاری نماز جمعه اشاره کرد و مهم‌ترین بازوی نماز جمعه را رسانه ها دانست و افزود: اگر صدای نمازجمعه دهدشت شنیده می‌شود به برکت و ظرفیت رسانه ها است.

حجت‌الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: اگر امروز دشمن به نماز جمعه هجمه می‌کند زیرا می‌داند که نماز جمعه تریبون نظام اسلامی است.وی در پایان، تعامل خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه را یادآور شد و از تلاش های این مجموعه تقدیر کرد.

 

در ادامه این دیدار‌ها حجت الاسلام مهدی کیانی اصل امام جمعه سوق گفت: نماز جمعه مکانی برای ارائه مشکلات و معضلات اجتماعی تواند باشد و این ظرفیت را دارد که مسئولین را به چالش بکشد تا پای کار بیایند و همچنین تریبونی است برای کسانی که از تبعیض و بی‌عدالتی رنج می‌برند.

وی افزود: ائمه جمعه هیچگاه نگاه سیاسی نداشتند و فراجناحی عمل کردند چون جایگاه آنان فراجناحی است با همه دولت‌ها همکاری داشتند هرگاه دولتی خدمتی ارائه کرد حامی بودند به هرجا ضعفی بود نیز بیان کردند.

امام جمعه سوق در پایان از رئیس فرهنگ ارشاد اسلامی و مجموعه کارمندان این دستگاه برای توجه به بخش‌ها و دیگر شهرها و تمرکز زدایی و برگزاری برنامه‌ها و جلسات در بخش‌ها تشکر کرد.

در پایان این ملاقات‌ها از ائمه جمعه کهگیلویه و سوق با اهدای الواح تقدیر تشکر به عمل آمد.

 

نظر شما