شناسهٔ خبر: 67850337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قاسمی: گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن برنامه داشته باشد

علی قورچیان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نیازهای حوزه راه و شهرسازی انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای حوزه ساخت و اجاره بهای مسکن برنامه عملیاتی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

حبیب قاسمی در گفت و گو با ایسنا، درباره ویژگی های کابینه دولت چهاردهم، بیان کرد: کابینه پیشنهادی رئیس جمهور باید با توجه به آنچه که در قانون آمده است و  با توجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری که تقریبا ۷ شاخص مهم را اعلام کردند به مجلس معرفی شود. صداقت، کارآمدی، حسن شهرت، پاکدستی، مومن بودن و اعتقاد به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله شاخص هایی است که باید در وزرای پیشنهادی دولت به مجلس وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: اما در خصوص اولویت هایی که وزیر راه و شهرسازی باید دنبال کند، قطعا بر اساس نیازهای کشور در حوزه راه و شهرسازی امروز ما بحثی مهم تر از حوزه مسکن نداریم. مسکن سازی و اجاره مسکن دو موضوع مهمی است که وزیر راه و شهرسازی باید برای آن برنامه داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز حدود ۲۰ میلیون نفر از جامعه در سکونتگاه های غیر رسمی و غیر استاندارد هستند و یا فاقد سرپناه هستند. باتوجه به اینکه دولت سیزدهم با تصویب قانون جهش تولید مسکن ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ واحد مسکونی را کلید زد باید به عنوان یک پروژه نیمه تمام در دولت چهاردهم دنبال شود.

قاسمی در پایان گفت: صنعت مسکن، صنعت مادر در حوزه اشتغال است و حرکت صنعت مسکن تقریبا بیش از ۳۵۰ شغل ایجاد خواهد کرد. از سوی دیگر مسکن یک محرکی در حوزه ازدواج جوانان است. وزیر راه و شهرسازی باید نگاه ویژه ای به حوزه مسکن داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما