شناسهٔ خبر: 67840774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

حذف ارز ترجیحی بر واردات برنج توسط دولت چهاردهم اجرایی شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دولتمردان چهاردهم آخرین مصوبه‌ شهید رئیسی در مازندران را بر حذف ارز ترجیحی به واردات برنج را مورد توجه قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی عصر امروز _جمعه پنجم مرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران واقع در مصلی بزرگ ساری با اشاره به پنجم مرداد سالروز تشکیل اولین نمازجمعه به امامت آیت‌الله طالقانی (ره) نمازجمعه را مهمان هر شهر دانست و اظهار کرد: همه باید با مهمان خوش‌رفتاری کرده و از برکاتش استفاده درستی کنید.

وی با بیان اینکه مازندران ۸۸ شهید در حوزه نماز جمعه و ۱۲ شهید در ستاد نماز جمعه نثار نظام کرده است، افزود: نماز جمعه پایگاه توحید و وحدت، نماز تقویت و توسعه فهم و مبارزه با وهم، سنگر انقلاب، پرورشگاه شهیدان و قدمگاه شهدا است؛ تمام شهیدان ما اهل نمازجمعه بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه پنجم مرداد را سالروز عملیات مرصاد بیان کرد و گفت: در این روز منافقین نیروهای خود را جمع کرده و عملیاتی را بعد از قطع‌نامه ۵۹۸ ترتیب داده‌اند تا امروز مهران و فردا تهران را بگیرند؛ اما ملت به پا خواست و آنها نتوانستند و مازندران ما نیز نقش مؤثری ایفا کرد.

آیت‌الله محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه روز جهانی شیر مادر در پیش است که متأسفانه هم بچه شیرخوار و هم شیر مادر کم داریم، یادآور شد: باید مسئله ازدواج جدی گرفته شود و طلاق‌ها کمتر شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه پیش‌رو سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری است این شهید را به جرم و شایعه مخالفت با مشروطه کشتند و نفهمیدند او چه می‌گفت در حالی‌که شیخ فضل‌الله نوری مشروطه مشروعه می‌خواست؛ به همین منظور کنگره‌ای برای این شهید در یازدهم مرداد در شهرستان نور برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به تابستان و فصل گرما نیاز به صرفه‌جویی است، اظهار داشت: مصرف گاز، برق و آب نیاز به رعایت دارد و ایران با مصرف زیاد معدل مصرف در دنیا چند برابر است.

وی با اشاره به قرار گرفتن فصل برداشت برنج تصریح کرد: از دولتمردانی که در دولت چهاردهم سر کار می‌آیند خواستار سه «نَه» به جلوگیری از واردات برنج در این سه چهار ماه برداشت، نه به توزیع برنج‌های وارداتی موجود در بنادر و نه برای استفاده نکردن ارز ترجیحی هستیم؛ همان آخرین مصوبه‌ای که شهید رئیسی در مازندران در جمع وزرا و مسئولان داشتند.

آیت‌الله محمدی‌لائینی در ادامه به منویات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مجلسیان و رئیس‌جمهور جدید اشاره کرد و گفت: در این دیدار چند ویژگی کسانی را که بناست مسئولیت بگیرند را مطرح کردند؛ امین بودن، صادق بودن، متدین بودن، از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی بودن، ایمان، امید به آینده، نگاه مثبت به آینده و افق، تشرع و متشرع بودن، پاک‌دستی و صداقت، اینکه سابقه سو نداشته باشند، نگاه ملی به کشور داشته باشند، کارآمد و انقلابی باشند، از جمله این معیارهاست که رئیس جمهور و مجلس باید با هم رعایت کنند.

خطیب نماز جمعه ساری ادامه داد: شایسته‌سالاری یعنی همین و در این معیارها مسئله جنسیت، اقوام و مذاهب وجود ندارد، حال اگر این معیارها را دارد دیگر فرقی بین جنسیت و مذهب نیست، او شایسته است و عدالت می‌گوید می‌تواند مسئولیت بگیرد، دیگر نیاز به امتیاز نیست.

وی با تاکید بر اینکه این حرف که اگر شیعه و مرد نباشی امتیاز داری برخلاف عدالت، سزاواریت و برخلاف عواطف دینی است، اظهار داشت: عرق عزاداری امام حسین (ع) خشک نشده این‌جوری آقا مصاحبه کرده می‌گوید شیعیان امتیاز ندارند، البته شیعیان که بخاطر این حرف‌ها خسته و مأیوس نمی‌شوند؛ ما می‌گوئیم مردم ایران با تمام قبایل و مذاهبشان همه در کنار هم هستند و این صحبت‌ها زمینه‌ساز اختلاف و فعال شدن گسل‌های اجتماعی است.

نظر شما