شناسهٔ خبر: 67840510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امام جمعه ساری:

دولتمردان به وضعیت کشاورزان مازندرانی توجه کنند

امام جمعه ساری: امام جمعه ساری خواستار ممنوعیت واردات برنج و تخصیص ارز ترجیحی واردات برنج شد و از دولتمردان آینده خواست به وضعیت کشاورزان توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه و ۵ مرداد سالروز تشکیل اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه مهمان شهر‌ها است با مهمان باید خوش‌رفتاری کرد.

وی به وجود ۸۸ شهید در حوزه نمازجمعه استان و ۱۲ شهید در ستاد نمازجمعه ساری اشاره کرد و افزود: نمازجمعه پایگاه توحید و وحدت است، این نماز تقویت و توسعه فهم و مبارزه با وهم، سنگر انقلاب، پرورشگاه شهیدان و قدمگاه شهدا است،

امام جمعه ساری گفت: تمام شهیدان ما اهل نمازجمعه بودند، نماز جمعه پایگاه خدمت است، شعار روز نمازجمعه امسال نیز همین است.

خطیب نماز جمعه ساری به ۵ مرداد سالروز عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: منافقین نیروهای خود را جمع کرده و عملیاتی را بعد از قطع‌نامه ۵۹۸ ترتیب داده‌اند تا امروز مهران و فردا تهران را بگیرند؛ اما ملت به‌ پاخواست و آن‌ها نتوانستند و مازندران ما نیز نقش موثری ایفا کرد.

آیت‌الله لائینی با اشاره به روز جهانی «شیر مادر» گفت: متأسفانه فرزند شیرخوار کم داریم و باید به مسأله جمعیت و فرزندآوری توجه تا جمعیت به سمت جوانی حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و افزود: کنگره‌ای به مناسبت گرامیداشت این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تابستان و فصل گرما نیاز به صرفه‌جویی دارد، گفت: مصرف گاز، برق و آب نیاز به رعایت دارد، معدل ما در دنیا چند برابر است.

امام جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت برنج، از دولت‌ چهاردهم  خواست در این سه چهار ماه برداشت وارد نشود ، برنج‌های وارداتی موجود در بنادر توزیع نشود و  اینکه برای واردات برنج از ارز ترجیحی استفاده نشود، همان آخرین مصوبه‌ای که شهید رئیسی در مازندران ما در جمع وزرا و مسئولان داشتند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مجلسی‌ها و رئیس جمهور جدید که عضو مجلس قبل بودند، افزود: ایشان یازده ویژگی کسانی را که بناست مسئولیت بگیرند را مطرح کردند؛ امین بودن، صادق بودن، متدین بودن، از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی بودن، ایمان، امید به آینده، نگاه مثبت به آینده و افق، تشرع و متشرع بودن، پاک‌دستی و صداقت، اینکه سابقه سوء نداشته باشند، نگاه ملی به کشور داشته باشند، کارآمد و انقلابی باشند، از جمله این معیارهاست که رئیس جمهور و مجلس باید با هم رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما