شناسهٔ خبر: 67840392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دمای هوای دشتستان به مرز ۵۰ درجه رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای شبانکاره دشتستان را در مرز ۵۰ درجه اعلام کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای ۶ شهر استان بوشهر بالای ۴۶ درجه ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از  مواج شدن خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: تا روز دوشنبه 8 مرداد ماه با وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی، سواحل استان بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در استان بوشهر امشب در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس به 60 کیلومتر در ساعت خواهد رسید گفت: ارتفاع موج خلیج‌ فارس به بیش از 2 متر رسیده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به تداوم شدت گرما در نقاط مختلف استان خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوا در شبانکاره دشتستان به 49 درجه رسید.

محمدی با اشاره به اینکه 6 شهر استان بوشهر در 24 ساعت گذشته دمای هوای بالای 46 درجه داشته‌اند اضافه کرد: دمای هوا در مراکز شهرستان‌های دشتستان، دشتی و دیر 47 درجه و تنگستان و کنگان 46 درجه ثبت شده است.

وی با اشاره به افزایش رطوبت هوا و شرجی تصریح کرد: رطوبت و شرجی در بوشهر و عسلویه 80 درصد است و مناطق ساحلی بهرگان دیلم و خارگ 74 و 72 درصد و مابقی شهرها زیر 70 درصد است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با تأکید بر بکارگیری راهکار لازم در جلوگیری از گرمازدگی گفت: از قرار گرفتن زیر اشعه مستقیم نور آفتاب پرهیز و حتی‌المقدور از تردد در معابر و فضای باز به ویژه بیماران، سالمندان، کودکان و مادران باردار برای جلوگیری از گرمازدگی خودداری شود.

انتهای پیام/190

 

نظر شما