شناسهٔ خبر: 67854578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس هواشناس بوشهر:

تداوم گرما و شرجی در استان بوشهر/ دمای هوا به ۵۰ درجه رسید

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از تداوم گرما و شرجی در استان بوشهر خبر داد و گفت: دمای هوا در دشتستان به حدود ۵۰ درجه رسید.

صاحب‌خبر -

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی خبر داد و اظهار کرد: از اواخر وقت امروز تا دوشنبه شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی، احتمال نفوذ گرد و غبار فرا منطقه‌ای خواهیم بود.

وی از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خبر داد و افزود: افزایش ارتفاع موج دریا از ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی متر و در سواحل و فراساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ گاهی تا ۲۷۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: احتمال نفوذ گرد و غبار فرا منطقه‌ای و خیزش گرد و خاک محلی در نوار ساحلی در استان بوشهر وجود دارد.

اختلال در ترددها و فعالیت دریایی

وی از افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خبر داد و اضافه کرد: خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و شناگران در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.

محمدی خواستار اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی شد.

سواحل استان مواج است

وی تاکید کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، از امروز تا روز دوشنبه با وزش بادهای نسبتاً شدید شمالی، سواحل استان مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت در برخی ساعات، وزش باد، خیزش گردوخاک محلی و احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با وزش بادهای جنوبی، رطوبت هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت.

دمای ۱۱ شهر به بالای ۴۰ رسید

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های هواشناسی دمای هوا ۱۱ شهر استان بوشهر بالای ۴۰ درجه در شبانه‌روز گذشته ثبت کرده است، گفت: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای شبانکاره و برازجان در دشتستان به ترتیب ۴۹.۴ و ۴۷.۶ درجه ثبت شده و گرم‌ترین نقطه استان بوشهر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مرکز تنگستان ۴۷.۴، مرکز دشتی ۴۷.۳ و کنگان ۴۲.۸ درجه ثبت شده است.

محمدی دمای هوای شهرستان جم را ۴۲.۵ درجه اعلام و خاطرنشان کرد: بیشترین دمای هوای در شهرستان عسلویه در شبانه‌روز ۴۲ درجه ثبت شده و بوشهر هم ۳۹ درجه بوده است.

وی دمای هوای بردخون در شهرستان دیر ۴۵.۲، تنگ ارم دشتستان ۴۲، دیلم ۴۰.۴ و خارگ ۴۰.۲ درجه دانست و بیان کرد: شرجی و رطوبت از دیگر پدیده‌های جوی استان بوشهر است که بیشترین شرجی و رطوبت هوا در شبانه‌روز گذشته در عسلویه ۹۰ درصد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر رطوبت هوا در بوشهر ۷۲ درصد اعلام و بیان کرد: میزان شرجی در بنادر دیر، کنگان و خارگ به ترتیب ۸۳، ۷۵ و ۷۵ درصد ثبت شده است.

نظر شما