شناسهٔ خبر: 67838133 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت رطوبت ۸۰ درصدی و دمای ۴۸درجه ای در شهرهای بوشهر ثبت رطوبت ۸۰ درصدی و دمای ۴۸درجه ای در شهرهای بوشهر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای در ۶ شهر این استان بالای ۴۵ درجه ثبت شد، در حالی که رطوبت هوای بوشهر نیز در این مدت ۸۰ درصد بود.

صاحب‌خبر -

طلیعه محمدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای در بخش شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان با ۴۸ درجه گرم‌ترین نقطه استان ثبت شد.

وی یادآور شد: دمای هوا در مراکز شهرستان‌های دشتی، دشتستان و کنگان ۴۷ درجه و مرکز شهرستان‌ها تنگستان ۴۶ و دیر ۴۵ درجه ثبت شده است.

محمدی افزایش شرجی را از دیگر پدیده‌های هواشناسی در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: رطوبت و شرجی در شهر بردخون ۷۸ درصد، عسلویه ۷۷، خارگ ۷۶ و بهرگان دیلم ۷۵ درصد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: رطوبت دیگر شهرهای ساحلی این استان کمتر از ۷۴ درصد است.

محمدی ادامه داد: در این شرایط از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید خودداری شود و کودکان، مادران باردار، بیماران قلبی، عروقی، گوارشی و تنفسی از تردد در معابر عمومی و فضای باز در این وضعیت جوی پرهیز کنند تا دچار گرمازدگی و عوارض بیماری جانبی آن نشوند.

وی با بیان اینکه تا اواسط هفته آینده با وزش باد به نسبت شدید شمال غربی، سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شوند اظهارکرد: جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، بطور غالب شمال غربی تا غربی گاهی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

نظر شما