شناسهٔ خبر: 69025893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست فرمانداری ویژه زابل:

واگرایی و عدم نیروسازی مهمترین مشکل جامعه نخبگان در منطقه سیستان است

زابل - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان واگرایی و عدم نیروسازی را درد امروز جامعه نخبگان در سیستان عنوان کرد و گفت: حمایت کامل از نخبگان امری ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ولایتی پور شامگاه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و تجلیل از پژوهشگران دانشگاه زابل که جزو پژوهشگران ۲ درصد جهان هستند ، اظهار کرد: نخبه یعنی فردی که نسبت به سایر افراد جامعه جایگاه ویژه، خاص و صحبت آن‌ها نفوذ و تاثیرگذاری بهتری دارد.

وی افزود: در حوزه سیستان نخبه‌های فراوانی وجود دارد که اگر اهمیت و جایگاه آنان را بدانیم و از ظرفیت‌شان استفاده بهینه کنیم در شرایط فعلی نباید با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردیم.

سرپرست فرمانداری ویژه زابل ادامه داد: افرادی که در راس مدیریت قرار گرفته‌اند باید تمرکز ویژه‌ای بر نخبه پروری داشته باشند، سیستان سرزمینی با قدمت تاریخی بالا و دارای اولین‌ها بوده و تاریخ این سرزمین نشان می‌دهد، حماسه و اسطوره‌ها دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: بسیاری از بزرگان و نخبگان سیستان به دلایلی، کوچ اجباری داشته‌اند، بنابراین باید شرایطی ایجاد شود که نخبگان ایفای نقش کرده و تاثیر فکر و اندیشه آن‌ها را در جامعه ببینیم.

ولایتی پور تاکید کرد: باید از جامعه نخبگان به عنوان اتاق فکر خوب استفاده کرد، عدم استفاده از این ظرفیت ضربه بزرگی به جامعه می‌زند که می‌طلبد توجه بیشتری به این امر داشته باشیم.

واگرایی و عدم نیروسازی مهمترین مشکل جامعه نخبگان در منطقه سیستان است

رفع فاصله بین مدیران و نخبگان در راستای حل مشکلات جامعه

وی تصریح کرد: فاصله بین مدیران و نخبگان در راستای حل مشکلات جامعه باید کم و از بین برود، تمام جامعه دانشگاهی منطقه سیستان باید اثرگذاری بر جامعه هدف داشته باشند و نقش خود را در حوزه‌های مختلف به خوبی ایفا کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه زابل گفت: جایگاه و پست نخبگان نادیده گرفته شده در حالیکه این‌ها نقشه راه هستند، نباید کاری کرد سرمایه‌های ما به سایر استان‌ها و کشورها مهاجرت کنند در صورتی که قلب و وجودشان برای زادگاهشان می‌تپد؛ بنابراین به تمامی افراد تاکید می‌کنیم که از نخبگان استفاده بهینه کنند.

وی افزود: باید با نگاه همگرایی و هم‌افزایی در کنار یکدیگر بتوانیم در شهر، شهرستان و این حوزه اثرگذار باشیم، سیستان نخبگان و صاحب نظران از دوران قبل از مسیحیت دارد و در بسیاری از شاخص‌ها سرآمد است باید این جایگاه ویژه تقویت و حفظ شود.

واگرایی و عدم نیروسازی مهمترین مشکل جامعه نخبگان در منطقه سیستان است

به گزارش ایرنا، براساس آخرین اطلاعات ارائه شده در وبسایت «Elsevier»، نام هفت عضو هیات علمی دانشگاه زابل در فهرست ۲ درصد پژوهشگران برتر جهان قرار گرفت.

مصطفی خواجه استاد تمام گروه شیمی، بهروز کشته‌گر دانشیار گروه مهندسی عمران، محمدرضا رخشانی دانشیار گروه مهندسی برق، عباس رهدار دانشیار گروه فیزیک، احسان احمدی‌فر دانشیار گروه شیلات، سمیه شهرکی دانشیار گروه شیمی و فاطمه کاراندیش دانشیار گروه مهندسی آب جزء ۲ درصد پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند.

نظر شما