به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی بیاتی روز یکشنبه در بازدید میدانی از فرودگاه کرمانشاه با حضور خبرنگاران بیان کرد: آسفالت باند اصلی تمام شده و هم اکنون مشغول کابل گذاری ، زه کشی و خط کشی هستیم.
وی افزود: قرارداد ساخت باند اصلی فرودگاه اردیبهشت ماه سال گذشته با ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار با شرکت پیمانکار منعقد شده است.
بیاتی حجم کار انجام شده را شامل آسفالت باند اصلی به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و با عرض ۶۰ متر عنوان کرد و گفت: برای رعایت استانداردهای لازم بین المللی، باند اصلی ۸۵ سانتیمتر حفاری داشته و سپس در هشت لایه با ۱۵ هزار آزمایش ترمیم شده است ضمن اینکه طرح علاوه بر باند شامل توسعه پارکینگ و تاکسی وی های ارتباطی نیز می شود.
به گفته وی با اتمام کار امکان پارک هشت هواپیما به طور همزمان در فرودگاه کرمانشاه فراهم می شود ضمن اینکه محدودیت های پرواز در شب و نیز پرواز هواپیماهای پهن پیکر برداشته خواهد شد.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در ادامه در خصوص تعداد پروازهای هفتگی نیز گفت: هم اکنون ۳۸ پرواز هفتگی داریم که نسبت به تابستان پروازهای مسیر مشهد کمتر شده است.
بیاتی کمبود هواپیمای شرکت ها را عامل اصلی تعداد کم پروازهای فرودگاه کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در صورت پای کار آمدن شرکت های هواپیمایی مقاصد بین المللی استانبول و دبی در فرودگاه کرمانشاه استقبال خوبی دارند به گونه ای که در گذاشته حتی از اراک نیز مسافران برای استفاده از پروازهای بین المللی فرودگاه کرمانشاه می آمدند.
به گفته وی زمانی که شرکت هواپیمایی ترکیش در فرودگاه کرمانشاه فعال بود به دلیل استقبال خوب مسافران تا ۶ پرواز در هفته انجام می شد.
بیاتی در خصوص مقاصد داخلی نیز گفت: شیراز، بندرعباس و کیش جزو مقاصد پرطرفدار ما هستند که امیدواریم شرکت های هواپیمایی برای این مسیرها در فرودگاه کرمانشاه پای کار بیایند.
به گزارش ایرنا، فرودگاه بینالمللی کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ ساخته شد، این فرودگاه مهم و راهبردی غرب کشور همواره به مسافران استان های همجوار نیز خدمات داده است اما طی چند سال اخیر به دلیل عملیات بهسازی باند اصلی تعداد پروازهای آن روندی کاهشی داشت.
فرودگاه کرمانشاه که تا قبل از همه گیری بیماری کرونا ۱۷۸ پرواز هفتگی داخلی و خارجی داشت هم اکنون ۳۸پرواز هفتگی به مقصدهای تهران، مشهد ، عسلویه و قشم دارد.
نظر شما