شناسهٔ خبر: 67839286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دری نجف‌آبادی:

دولت منتخب مسکن و ازدواج جوانان را با جدیت پیگیری کند

کامیار زادفر

امام جمعه اراک گفت: دولت منتخب باید حوزه‌هایی مثل مسکن، ازدواج، خانواده، فرزندآوری و جوانان را با جدیت دنبال کند. 

صاحب‌خبر -

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، پنجم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: در چنین روزهایی باید مطابق مکتب امام حسین(ع) رفتار و گفتار داشته باشیم و باید با همه وجود عاشق و دلداده اهل بیت باشیم. 

وی با اشاره به وقایع پنجم مرداد تصریح کرد: اولین نماز جمعه رسمی نظام جمهوری اسلامی توسط آیت الله طالقانی در پنجم مرداد ۵۸ در تهران برگزار شد. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: قبل از انقلاب فقط در شهر قم، نماز جمعه‌هایی باعظمت برگزار می‌شد ولی در سایر شهرها به این عظمتی که امروز برگزار می‌شود، انجام نمی‌شد.

وی با اشاره به برگزاری ۹۰۰ نماز جمعه در شهرهای کشور و ۳۳ نماز جمعه در شهرهای استان مرکزی گفت: باید همه کمک دهیم نماز جمعه‌ها هرچه باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شوند. 

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه نماز جمعه، کلاس معرفت و سنگر نظام جمهوری اسلامی است افزود: از همه تقاضا دارم با شرکت در نماز جمعه، یاد تمام شهدای محراب را زنده نگه دارند و این پرچم عزت و شرف نظام و انقلاب را برپا نگه دارند. 

خطیب جمعه اراک با اشاره به سالروز گرامیداشت عملیات مرصاد تصریح کرد: در این عملیات حدود ۷۰ رزمنده از استان مرکزی شهید شدند ولی توانستند چندین هزار منافق را به هلاکت رساند. 

وی با اشاره به سالروز بمباران صنایع اراک در سال ۶۵ گفت: کارخانه‌های اراک نقش بسیار مهمی در پیروزی عملیات‌های دوران دفاع مقدس داشتند. 

دری نحف آبادی افزود: در روز پنجم مرداد سال‌های ۶۱، ۶۵ و ۶۷، ۲۰۷ شهید در عملیات‌های رمضان، مرصاد و بمباران صنایع تقدیم به انقلاب شد و به همین مناسبت،  امروز به عنوان روز ایثار و مقاومت شهر اراک نامگذاری شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: پنجم مرداد، روزی تاریخی و عزت آفرین برای مردم استان مرکزی است چراکه روزی است که بیشترین شهید را تقدیم به انقلاب کرده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه همه باید دولت آینده را کمک کنیم گفت: مقام معظم رهبری در هفته جاری چند نکته را در رابطه با قانون گذاری، نظارت و دولت منتخب به نمایندگان مجلس تذکر دادند. امیدواریم دولت چهاردهم، دولتی فعال، مجاهد، سختکوش، باکفایت و مردمی باشد و بتواند راه شهید رئیسی را با قدرت ادامه دهد. 

انتهای پیام

نظر شما