شناسهٔ خبر: 67838750 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

آیین افتتاح همزمان سالن‌های سینمایی شهرستان‌های زهک، راسک و نیکشهر / شاهد انقلاب دولت سیزدهم در حوزه سینماسازی در سیستان و بلوچستان هستیم

آیین گشایش سالن‌های سینمایی شهرستان زهک، راسک و نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین, آیین گشایش سالن‌های سینمایی شهرستان زهک، راسک و نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس سازمان سینمایی، استاندار و مسئولان استان امروز (۳مردادماه) در سالن ولایت استانداری برگزار شد.

 محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در این آیین که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: تمسک به قرآن در همه زمینه ها راهگشاست و هنر یکی از موضوع‌هایی است که قرآن، ما را به سمت آن هدایت کرده است.

وی افزود: هنر می‌تواند در همه زمینه‌ها موثر و راهگشا باشد این درحالی است که ایجاد مراکز فرهنگی و هنری نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و یک ضرورت است‌. 

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی و هنری از اهمیت بسزایی برخوردار است که انتظار می رود ۳ سالن سینمایی دیگر که قول آن داده شد، نیز به زودی تجهیز و راه اندازی و به مردم نجیب این استان تقدیم شود.

این مقام مسئول با تاکید بر این که هنر در همه زمینه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: باید تلاش کنیم جامعه از نظر توحیدی توسعه پیدا کند، در این صورت شاهد حل همه مشکلات خواهیم بود‌.

افزایش سینماهای سیستان و بلوچستان به ۱۲ سالن تا پایان دولت سیزدهم/ نیاز به تصویرسازی درست از ظرفیت‌های استان

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه این مراسم گفت: تعداد سینماهای سیستان و بلوچستان تا پایان دولت سیزدهم به ۱۲ سالن افزایش می‌یابد.

وی افزود: در سفر قبل به این استان با مشکلات زیادی در حوزه زیرساخت‌های سینمایی مواجه شده‌ایم که قول رفع آن را در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر داده‌ایم.

خزاعی با بیان این که اتفاق‌های خوبی در دولت سیزدهم در حوزه سینمایی رخ داده است، ادامه داد: یکی از مصوبات شورای عالی سینما  تجهیز شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر به امکانات سینمایی بود که این مهم با جدیت دنبال شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: تعداد سالن های سینمایی استان سیستان و بلوچستان در ابتدای دولت سیزدهم ۳ سالن بود که به واسطه اقدام های صورت گرفته، با رشد ۲۰۰ درصدی به ۹ سالن افزایش پیدا کرد که بی سابقه است.

وی اظهار کرد: نسبت به دیگر استان‌ها، بیشترین توسعه را در حوزه زیرساخت‌های سینمایی در این خطه شاهد هستیم، به گونه‌ای که تنها یک شهر با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار در این استان فاقد سینماست.

خزاعی تاکید کرد: بدون تردید راه‌اندازی سینما موجب ایجاد شور و نشاط اجتماعی می‌شود و می‌تواند آموزشگاهی برای مردم و جامعه باشد.

وی با اشاره به سابقه دیرینه فرهنگ و هنر و مظاهر تمدنی در سیستان و بلوچستان گفت: به همت دولت سیزدهم شاهد توسعه در همه بخش های استان هستیم، به گونهای که امید را در دل مردم این خطه کاشته است که می‌طلبد تصویرسازی درستی در این زمینه صورت گیرد و تصورها تغییر پیدا کند.

خزاعی تاکید کرد: با توجه به این که یکی از مشکلات حوزه سینما و رسانه در این است که زیبایی‌ها و توسعه استان به خوبی تبیین نمی‌شود، انتظار می‌رود که هنرمندان کمک کنند تا گام‌های اساسی در حوزه تصویرسازی در ارتباط با توسعه سینما رقم بخورد.

گفتنی است؛ سینما تفتان خاش نیز صبح امروز با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، فرماندار و شماری از مسئولان و مردم این شهرستان افتتاح شد.

انقلاب دولت سیزدهم در حوزه سینماسازی

علی سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به همت دولت سیزدهم شاهد انقلاب در حوزه سینماسازی کشور هستیم که این توسعه در استان نیز مشهود است.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در سینماسازی کشور انقلاب رخ داده که بر همین اساس تعداد سینماهای استان نیز افزایش چشمگیری یافته است. 

سرگزی ادامه داد: سال گذشته سینما شستون سراوان با ۲۷۲ صندلی افتتاح شد که یکی از بهترین سالن‌های سینما از نظر جذب مخاطب شناخته می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: سینما تفتان خاش نیز صبح امروز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور افتتاح و به مردم هنردوست این شهرستان تقدیم شد.

وی افزود: همچنین شاهد افتتاح سینما فرهنگ راسک، ساحل زهک و سینما آزادی نیکشهر هستیم که راه اندازی این سالن ها خود می تواند توسعه اقتصاد فرهنگ را رقم بزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طبق قول مساعد رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور، ۳ سالن سینمایی دیگر نیز امسال در استان تجهیز و به مردم هنردوست این خطه تقدیم می‌شود.

 

نظر شما