شناسهٔ خبر: 67838606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خانواده امام موسی صدر خواستار فشار روسیه بر لیبی شدند

تهران- ایرنا- خانواده امام موسی صدر در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امورخاورمیانه و شمال آفریقا، خواستار فشار مسکو بر طرابلس برای اجرای تفاهمنامه قضایی ۲۰۱۴ و اعلام نتایج پرونده امام موسی صدر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، خانواده امام موسی صدر بنیانگذار جنبش امل در لبنان، در آخرین روز سفر خود به روسیه که به دعوت وزارت خارجه فدراسیون روسیه انجام شده است، با میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و شمال افریقا دیدار کردند.

در این دیدار، خانواده امام موسی صدر از بوگدانف خواستند روسیه از نفوذ خود برای فشار بر دولت لیبی جهت همکاری در پرونده ربودن امام موسی صدر استفاده کند.

قاضی حسن شامی، دبیر کمیته پیگیری پرونده ربایش امام موسی صدر در خصوص این دیدار، گفت: در دیدار امروز مشخص شد آقای بوگدانف، از وضعیت خاورمیانه و لبنان و قضیه ربایش امام صدر آگاه است. ما نیز بر خواسته خود تأکید کردیم که روسیه به عنوان کشوری قدرتمند و صاحب نفوذ در لیبی، طرف لیبیایی را تحت فشار قرار دهد تا تفاهمنامهٔ قضایی را که از سال ۲۰۱۴ امضا شده است، اجرا کند. تاکنون با وجود همه وعده‌ها، لیبی هیچ‌ موردی از این تفاهمنامه را اجرا نکرده است.

شامی افزود: ما به طرف روسی تأکید کردیم که می‌خواهیم پرونده تحقیقات لیبی را دریافت کنیم و این حق ماست. می‌خواهیم اطلاعاتی را که طرف لیبیایی دارد، در اختیار ما قرار دهد. همچنین این حق ماست که لیبی هر آن‌چه ما را به محل نگهداری امام و دو همراهش می‌رساند، به ما بدهد.

سفر خانواده امام موسی صدر و هیئت همراه، با مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به پایان رسید.

نظر شما