شناسهٔ خبر: 67840667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موج جدید حملات نیروهای تکفیری در «پاراچِنار» پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - منابع نزدیک به شیعیان پاکستان اعلام کردند که منطقه «پاراچِنار» از روز گذشته با حملات سنگین و آتشباری عناصر تکفیری مواجه شده و وضعیت امنیتی و جان بسیاری از غیرنظامیان بی دفاع به شدت تهدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، شهر پاراچنار واقع در منطقه «کُرم» از توابع ایالت «خیبرپختونخوا» و در نزیکی نوار مرزی پاکستان با افغانستان قرار دارد که در سال‌های اخیر شاهد خشونت‌های فرقه‌ای بوده که بر اثر آن، جامعه شیعیان تلفات زیادی را متحمل شده است.

پایگاه اطلاع رسانی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان از تشدید حملات خمپاره ای و شلیک راکت به مناطق مسکونی شیعیان و مزارع آنان در بخش های مختلف شهر پاراچِنار و حومه آن خبر داد و افزود: نیروهای تکفیری با همدستی تروریست های تحریک طالبان پاکستان بار دیگر شیعیان را هدف گرفته اند.

در همین حال سناتور علامه‌ ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنای پاکستان و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین نیز با ابراز نگرانی از تشدید اوضاع امنیتی در پاراچِنار خواستار برخورد جدی ارتش و نهادهای انتظامی دولت با مخلان امنیت، عناصر تکفیری و همدستان آنان شد.

وی هشدار داد که دشمنان و حامیان تروریست آنان تحت یک توطئه از قبل برنامه ریزی شده درپی تخریب وضعیت پاراچِنار و گسترش آن به سایر مناطق پاکستان هستند.

سناتور جعفری افزود که اگر دولت و ارتش اقدامات به موقع برای مجازات تروریست ها را انجام‌ ندهند مردم از تمام نقاط پاکستان برای دفاع از مظلومین پاراچِنار به سمت این منطقه راهپیمایی خواهند کرد.

منابع محلی در پاکستان گزارش دادند که مسوولان امنیتی در پاراچِنار از بیم تشدید وضعیت فعلی تصمیم به قطع سرویس تلفن همراه و اینترنت در این منطقه را گرفتند.

شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله کُرم که جمعیت عمده آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، در شمال غرب پاکستان قرار دارد و سال ۱۳۹۸‌ همراه با سایر بخش‌های مناطق قبایلی به ایالت خیبر پختونخوا الحاق شد.

رخدادهای تروریستی توسط عناصر تکفیری و فرقه گرا که در سال‌های اخیر غیرنظامیان بی‌دفاع در این منطقه را قربانی کرد، باعث شد تا محدودیت‌های سختی در پاراچنار اعمال شود.

برچسب‌ها:

نظر شما