شناسهٔ خبر: 67836675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انحراف به چپ اصلی‌ترین علت تصادفات کردستان/۲ فوتی دیگر

رئیس پلیس راه استان کردستان از وقوع حادثه رانندگی در محور "سقز- بانه" با ۲ فوتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، انحراف به چپ اصلی‌ترین علت تصادفات جاده‌ای در کشور به ویژه کردستان است به طوری‌که در طول سه سال گذشته بیش از 1100 فقره تصادف در جاده‌های استان ثبت شده است.

از ابتدای فروردین‌ماه سال‌ جاری تا اواخر تیر ماه میزان تصادفات در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 17 درصد افزایش داشته است و از آن زمان تاکنون نیز تعداد تصادفات افزایشی بوده  که نمونه اخیر آن می‌توان به وقوع حادثه رانندگی در محور "سقز- بانه" اشاره کرد که این سانحه نیز به علت انحراف به چپ، 2 کشته بر جای گذاشت.

در همین زمینه؛ سرهنگ عیسی گوهری رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از وقوع حادثه رانندگی خبر داد و اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور "سقز- بانه"  تیم گشت پلیس راه این محور برای امداد رسانی و بررسی بیشتر به محل حادثه اعزام شد. 

وی افزود: در این حادثه یک دستگاه پژو 206 با یک دستگاه کامیون در کیلومتر 7 محور" سقز - بانه " برخورد و در این تصادف متأسفانه راننده  خودرو 206 و یکی از سرنشین‌های آن  جان خود را از دست دادند و 2 نفر سرنشین دیگر نیز مصدوم شدند. 

رئیس پلیس راه استان کردستان با اشاره به اینکه علت تامه تصادف انحراف به چپ راننده خودرو 206 تشخیص داده شده است، تصریح کرد: شهروندان با سرعت مطمئنه رانندگی و از تغییر ناگهانی مسیر و سبقت‌های غیرمجاز خودداری کنند.

وی با اشاره به ایام تعطیلات تابستان و برنامه‌ریزی خانواده‌ها برای مسافرت، اظهار کرد: شهروندان قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه‌های پلیس را برای سفر رعایت کنند تا شاهد چنین اتفاقات ناگوار و داغدار شدن خانواده‌ها نباشیم.

گوهری متذکر شد: از رانندگان می‌خواهیم با بستن کمربند ایمنی و احتیاط بیشتر رانندگی کرده و استفاده از سرعت مطمئنه را در دستور کار خود قرار دهند و برای رسیدن به مقصد عجله نکنند.

به گزارش تسنیم؛ بسیاری از حوادث رانندگی بر اثر سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله مناسب و انحراف به چپ روی می‌دهند، در حالی که بر اساس گفته کارشناسان راهنمایی و رانندگی در یک فاصله 100 کیلومتری، راننده‌ای که با سرعت 110 کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند تنها 9 دقیقه زودتر از راننده‌ای که با سرعت 95 کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند، به مقصد می‌رسد، پس با عجله راندن زندگی خود و خانواده‌های دیگر را نابود نکنیم.

انتهای پیام/486/

نظر شما