شناسهٔ خبر: 67834783 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آسپرین و آنتی‌بیوتیک نباید در بیماری تب دنگی مصرف شود

بیماری تب دنگی یک عارضه ویروسی بوده و داروی اختصاصی ندارد و بهتر است از آسپرین استفاده نشود.

صاحب‌خبر -

حسین فرشیدی٬ معاون بهداشت وزارت بهداشت در ارتباط با آخرین وضعیت شیوع بیماری تب دنگی اظهار کرد ابتلا به تب دنگی در تهران فقط یک مورد شناسایی شده که مسافر بوده و در تهران نیز پشه آئدس پیدا نشده است. بارندگی منجر به فعالیت تخم پشه می‌شود و محیط گرم همراه هوای شرجی برای فعالیت و تخم ریزی پشه آئدس مناسب است. در استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و قزوین٬ آلودگی شناسایی و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

به گزارش آنا، خارش، تب، استخوان درد، بدن درد٬ درد ناحیه چشم و پیشانی و همچنین احساس خستگی از جمله علائم احتمالی بیماری تب دنگی در افراد هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۲۰ درصد از مبتلایان دچار علامت واضح می‌شوند و از میان افراد حدود ۵ درصد دچار علائم شدید شده که تنها نیم درصد از این بیماران فوت می‌کنند.

بیماری تب دنگی یک عارضه ویروسی است و داروی اختصاصی ندارد. بهتر است از آسپرین استفاده نشود. آنتی بیوتیک برای این بیماری اثربخش نیست. کودکان، مادران باردار، سالمندان و گروه‌های در معرض خطر بابد بیشتر از خود مراقبت کنند. در مناطقی از کشور به وفور پشه دیده شده است؛ اما اکنون مشاهده نمی‌شود. اکنون ۱۵۲ مورد مبتلا به بیماری تب دنگی داریم که تنها یک مورد فوتی داشته‌ایم. در مناطقی از کشور به وفور پشه دیده شده است؛ اما اکنون این پشه در این مناطق مشاهده نمی‌شود. بارش باران احتمال باز شدن تخم‌ها و رشد پشه آئدس را منجر خواهد شد.

نظر شما