شناسهٔ خبر: 67832663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبارات فنی و حرفه‌ای گلستان ۶ برابر شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان بابیان اینکه پیش درآمد اشتغال مهارت‌آموزی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های آن است گفت: اعتبارات این اداره کل در دولت سیزدهم ۶ برابر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمزه کرایلو عصر پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم در مجموع هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به مراکز فنی و حرفه‌ای استان گلستان اختصاص یافت که با هزینه آن، مراکز آموزش فنی و حرفه ای مراوه تپه و خواهران گنبدکاووس، مرکز آموزش تخصصی کشاورزی و تربیت مربی نی‌تپه خان‌ببین، مرکز آموزش فنی و حرفه ای هتلداری، بومگردی و گردشگری گرگان افتتاح شدند.

کرایلو از برنامه ریزی برای ارائه آموزش های مهارتی در ۱۳٠ روستای گلستان خبر داد و گفت: سهم شهرستان مینودشت ۶ روستا است.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گلستان همچنین از فعالیت چهار کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای در مینودشت خبر داد و بیان کرد: در این کارگاه‌ها که از سال ۱۳۸۶ فعال هستند آموزش های محدود به علاقمندان ارائه می‌شود درحالی که هم اکنون‌ بیش از هزار رشته مهارتی وجود دارد که باید متولیان این شهرستان برای توسعه کارگاه‌ها و جبران عقب ماندگی ها این بخش کمک کنند.

کرایلو گفت: نرخ بیکاری در مینودشت ۱٠.۲ درصد است که نسبت به میانگین استانی که ۸.۴ می باشد فاصله زیادی وجود دارد.

وی افزود: برای جبران عقب ماندگی های مینودشت در بخش فنی و حرفه‌ای باید نسبت به توسعه کارگاه‌ها و مهارت افزایی نیروی کار در این شهرستان اقدام کرد.

کرایلو همچنین بیان کرد: امسال برنامه ریزی برای توانمندسازی پنج هزار نفر در استان گلستان از طریق آموزش های مهارتی هدف گذاری شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مینودشت هم در این نشست گفت: ۱۹ گروه هدف مخاطبان فنی و حرفه ای در شهرستان وجود دارند که خدمات آموزشی - مهارتی در حوزه های مختلف صنعتی، اقتصادی، خدماتی و هنر به آنها ارائه می شود.

داود ممشلی با اشاره به آموزش هزار و ۵٠٠ نفر در سال گذشته، افزود: امسال هم تاکنون‌ برای ۵۵٠ نفر در قالب ۴۸ دوره آموزشی و در ۳۵ حرفه مختلف برگزار شده که ۳۷ درصد مهارت آموزان از بانوان بودند.

وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاهای هدف متناسب با زیرساخت‌های منطقه درحال انجام است و تا پایان امسال به ۳٠ روستا افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به طرح سفیران نونهال مهارتی در مینودشت گفت: ۴۰ نفر در این طرح نام نویسی کردند که در این دوره آموزش های فن بیان، سرویس و نگهداری خودرو، نوشیدنی های سرد و گرم به علاقه مندان هفت سال به بالا داده می شود.

شهرستان مینودشت با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما