شناسهٔ خبر: 67833877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار انتظامی مازندران

از اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز جاده‌های استان تا قاچاق سوخت در نکا

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به لزوم اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز بر استفاده از پل های هوایی در گذرگاه های شهری و محورهای روستایی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نصرالله بیگلری، با اشاره به تمرکز انبوه ترافیک در هسته مرکزی برخی از شهرستان‌ها به دلیل اوج مسافرت ها به این شهرستان ها، گفت: به منظور روانسازی حجم ترافیک به خصوص در هسته مرکز شهرها استفاده از پل های هوایی باید همواره مد نظر قرار گرفته و به صورت یک فرهنگ عمومی مورد تاکید قرار گیرد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی یکی دیگر از مهمترین مسائلی است که باید در قالب رعایت حقوق عابران پیاده، استفاده از گذرگاه های عابری پیاده و پل های هوایی و روگذرها مد نظر شهروندان قرار گیرد .

وی با اشاره به لزوم اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز، میادین شهری و معابر پرترافیک سطح استان، خاطرنشان کرد: توجه به اصلاح هندسی این گونه معابر و میادین که از مطالبات مردمی است موجب کاهش حجم ترافیک شهری و حوادث ناشی از تصادفات در این مناطق می شود .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان با قدردانی از رعایت فرهنگ ترافیک از سوی مردم فهیم استان و مسافران تابستانی، اظهارکرد: رعایت فرهنگ ترافیک موجب کاهش تلفات انسانی و تسریع در امورات روز مره آحاد جامعه خواهد شد .

کشف ۶ تن چوب جنگلی قاچاق در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف ۶ تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف یک کامیونت خبرداد.

سرهنگ عبداله حسن زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران کلانتری ۱۱ در مسیر حوزه استحفاظی به یک خودروی کامیونت حامل چوب مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها ۶ تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: راننده کامیونت پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده با اشاره به این که قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف تریلر حامل ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در نکا

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف تریلر حامل ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان نکا خبر داد.

سرهنگ محمد محمدپور با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال میزان قابل توجهی سوخت قاچاق به وسیله تریلی تانکردار در شهرستان نکا مطلع شدند.

وی افزود: ماموران با شناسایی مسیر تردد تریلی‌ نفت‌کش در شهرستان نکا، با هماهنگی  قضائی اقدام به متوقف کردن آن کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در ادامه بیان کرد: ماموران در بازرسی از این تریلی‌ موفق به کشف۲۷ هزار لیتر نفت کوره فاقد مدارک و غیر قانونی شدند.

وی از دستگیری یک متهم در این عملیات خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدپور از تشکیل پرونده برای متهم پرونده خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور فعال پلیس در محورهای مواصلاتی سبب شده تا عرصه بر جولان قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور تنگ شود.

انتهای پیام

نظر شما