شناسهٔ خبر: 67825263 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهاد اسلامی: سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا پر از دروغ و تهمت بود

تهران- ایرنا- جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا پر از دروغ و تهمت بود و نشان داد که وی قصد پایان دادن به جنگ غزه را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از الجزیره، جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه افزود: نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره ثابت کرد که موجودیت شکننده خودش را از جنگ‌ها می‌گیرد.

جهاد اسلامی ادامه داد: دروغ‌های نتانیاهو مبنی بر اینکه ارتش او حتی یک غیرنظامی را در حمله به رفح نکشته، دهن کجی به جهان است.

در پایان این بیانیه آمده است: سخنان نتانیاهو به وضوح نشان می‌دهد که وی قصد پایان دادن به تجاوزهای خود به غزه را ندارد و تلاش او برای گرفتن چرغ سبز از آمریکا برای گسترش دامنه جنگ و در بر گرفتن کل منطقه است.

به گزارش ایرنا، اسامه حمدان از رهبران حماس نیز پیش تر در اظهاراتی در این باره، گفته بود: سخنان نتانیاهو حاوی دروغ‌های زیادی در مورد بازگرداندن اسرا بود و او سعی کرد رژیم صهیونیستی را عادی نشان دهد و این یک دروغ است.

هزاران نفر همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا با تجمع در اطراف کنگره خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

بر اساس این گزارش، پلیس آمریکا معترضانی که خود را به محوطه کنگره رسانده بودند، متفرق کرد.

سفر نتانیاهو به آمریکا باعث اعتراض گروه‌های مختلف در سرزمین‌های اشغالی شد و مقامات پیشین رژیم اشغالگر و خانواده‌های اسرای صهیونیست به این سفر اعتراض کردند.

به تازگی خانواده‌های اسرای صهیونیست با اشاره به آزاد نشدن اسرا بعد از ۱۰ ماه جنگ علیه غزه، سفر نخست‌ وزیر رژیم اشغالگر به آمریکا را «گناهی بزرگ» اعلام کردند.

نظر شما