شناسهٔ خبر: 67825873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حماس: حماس:

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا عمق بحران او در عرصه جهانی را نشان می‌دهد سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا عمق بحران او در عرصه جهانی را نشان می‌دهد

جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا اعلام کرد: این سخنرانی عمق بحران او در عرصه نظامی و جهانی را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

در بیانیه حماس آمده است: واشنگتن با ادامه حمایت‌های نظامی و سیاسی از رژیم صهیونیستی و دادن فرصت سخنرانی به نتانیاهوی جنایتکار برای پاک کردن دستان آغشته به خون کودکان بی‌گناه، بر شراکت کامل خود در جنگ و جنایات علیه نوار غزه تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه، آمده است: بهتر بود به جای دادن فرصت سخنرانی به نتانیاهو جهت بهبود وجهه خود، او را بازداشت و به عنوان جنایتکار جنگی تحویل دیوان بین‌المللی دادگستری می‌دادند.

حماس افزوده است: خیال‌پردازی‌های نتانیاهو جنایتکار جنگی در مورد آینده غزه، توهماتی بیش نیست و این ملت فلسطین است که گزینه مقاومت را برای مقابله با دشمن اشغالگر در سراسر اماکن حضور خود برگزیده است.

در این بیانیه تاکید شده که تحقیقات اسرائیلی و بین‌المللی کذب ادعا‌های نتانیاهو را ثابت و تائید می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب نسل‌کشی شده است.

حماس همچنین اعلام کرد: سخنرانی نتانیاهو عمق بحران او را در عرصه نظامی و بین‌المللی نشان می‌دهد و او سعی کرد با ترویج پیروزی‌های جعلی با آزادی تعدادی از اسرا، آن را پنهان کند.

این بیانیه افزوده است: نتانیاهو قتل عام هولناک غیرنظامیان فلسطینی در رفح و النصیرات در جریان تلاش برای آزادی برخی اسرای خود را فراموش کرده است.

در پایان بیانیه حماس آمده است: صحبت‌های نتانیاهو درباره استرداد اسرا دروغ و گمراه کننده است و او است که تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ و انعقاد توافق مبادله اسرا را علیرغم تلاش‌های میانجی‌ها، به شکست کشانده است.

در همین رابطه جنبش مردمی برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دشمن صهیونیستی و جنایتکار جنگی در کنگره آمریکا دروغگویی و فروش توهم بود که طی آن تلاش کرد جنایات نسل کشی ارتش بزدل خود را در نوار غزه توجیه کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: استقبال کنگره آمریکا از نتانیاهو جنایتکار جنگی، تائیدی است بر اینکه آمریکا حامی اصلی تروریسم و جنگ صهیونیست‌ها در غزه است و مستقیماً در آن دخالت دارد.

سفر نتانیاهو به آمریکا باعث اعتراض گروه‌های مختلف در سرزمین‌های اشغالی شد و مقامات پیشین رژیم اشغالگر و خانواده‌های اسرای صهیونیست به این سفر اعتراض کردند.

به تازگی خانواده‌های اسرای صهیونیست با اشاره به آزاد نشدن اسرا بعد از ۱۰ ماه جنگ علیه غزه، سفر نخست وزیر رژیم اشغالگر به آمریکا را «گناهی بزرگ» اعلام کردند.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا پر از دروغ و تهمت بود

جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه افزود: نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره ثابت کرد که موجودیت شکننده خودش را از جنگ‌ها می‌گیرد.

جهاد اسلامی ادامه داد: دروغ‌های نتانیاهو مبنی بر اینکه ارتش او حتی یک غیرنظامی را در حمله به رفح نکشته، دهن کجی به جهان است.

در پایان این بیانیه آمده است: سخنان نتانیاهو به وضوح نشان می‌دهد که وی قصد پایان دادن به تجاوز‌های خود به غزه را ندارد و تلاش او برای گرفتن چرغ سبز از آمریکا برای گسترش دامنه جنگ و در بر گرفتن کل منطقه است.

نظر شما