شناسهٔ خبر: 67835041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واکنش کامالا هریس به آتش زدن پرچم آمریکا در تظاهرات علیه نتانیاهو

کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس جمهور آمریکا، آتش زدن پرچم این کشور در جریان اعتراض به سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس جمهور آمریکا، آتش زدن پرچم این کشور در جریان اعتراض به سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا را محکوم کرد.

کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات ها برای انتخابات ۲۰۲۴ روز پنج شنبه به وقت محلی گفت: من آتش زدن پرچم آمریکا را محکوم می کنم. آن پرچم نماد عالی ترین آرمان های ما به عنوان یک ملت و نشان دهنده هدف آمریکاست. این پرچم هرگز نباید به این شکل هتک حرمت شود.

کامالا هریس گفت که تظاهرات علیه نتانیاهو «اقدامات نفرت انگیز معترضان مخالف وطن و لفاظی های خطرناک نفرت انگیز» را به نمایش گذاشت.

معاون رئیس جمهور آمریکا که همسرش یهودی است، در عین حال افزود: «من از حق اعتراض مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنم، اما بیایید واضح بگوییم: یهودی‌ستیزی، نفرت و خشونت از هر نوعی در کشور ما جایی ندارد.»

فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده است که آتش زدن پرچم آمریکا و جایگزین شدن آن با پرچم فلسطین را در واشنگتن همزمان با سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا نشان می‌دهد.

 همزمان با سخنرانی روز چهارشنبه ۲۴ جولای ۲۰۲۴ برابر با سوم مرداد ۱۴۰۳ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا، ۱۲۸ نماینده و سناتور سخنرانی او را تحریم و هزاران معترض نیز به خیابان های نزدیک کنگره آمدند که با خشونت پلیس آمریکا مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سخنرانی های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، هزاران معترض در واشنگتن دی سی به خیابان های نزدیک ساختمان کنگره آمریکا آمدند تا به حضور نتانیاهو اعتراض کنند.

پلیس کنگره آمریکا پیش از سخنرانی نتانیاهو گزارش داد که برخی اعترض ها در نزدیکی کنگره و چند ساختمان به خشونت کشیده و پلیس از اسپری فلفل استفاده کرده است.

 شبکه خبری سی‌ ان ان نیز آمریکا گزارش داد همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره ، پلیس کنگره  ۵ معترض را دستگیر کرد. /ایرنا

نظر شما