شناسهٔ خبر: 67822336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

فعالیت‌های قرآنی با محور پایه‌گذاری تمدن قرآنی در جامعه اجرا شود

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل فعالیت‌های قرآنی با محوریت پایه‌گذاری تمدن قرآنی در جامعه را هدف غایی در برنامه‌های قرآنی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر چهارشنبه در همایش علمی، تخصصی بررسی شیوه‌های نگارش و علامت‌گذاری قرآن کریم در اردبیل، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید منجر به عمل مردم به قرآن باشد.

وی تصریح کرد: همگرایی نهادها و عزم جهادی قرآنیان برای رشد فرهنگ قرآنی کشور از اقدامات مؤثر در سال‌های اخیر در حوزه قرآنی محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به اهمیت رسم‌الخط قرآن در سهولت قرائت قرآن اشاره کرد و گفت: قرائت قرآن اولین راه ارتباطی مردم با قرآن است که باید با رسم‌الخط مناسب کاری کنیم که مردم به راحتی با قرآن انس داشته باشند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده پایه‌گذاری تمدن قرآنی در جامعه را هدف غایی در برنامه‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: تبدیل تلاوت قرآن به عمل صالح در بین مردم اولویت مهم در فعالیت‌های قرآنی است و امتداد این امر باید تمدن قرآنی و اسلامی را در جامعه پایه‌گذاری کند.

در این مراسم مجید تقی‌زاده مدیر آموزش و ترویج مرکز طبع و نشر قرآن کریم نیز خاطرنشان کرد: مرکز طبع و نشر قرآن کریم به منظور معرفی و ترویج مصحف جمهوری اسلامی ایران و آموزش روش تدریس روخوانی این مصحف و نیز ارتقای سطح کیفی آموزش روخوانی قرآن کریم در میان معلمان و مربیان، اقدام به برگزاری همایش‌های استانی با حضور مربیان و دست‌اندرکاران آموزش روخوانی قرآن می‌کند که برای اولین بار در استان اردبیل در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش که به مدت ۲ روز، سوم و چهارم مردادماه در سالن همایش پارک بانوان اردبیل برگزار می‌شود، جمعی از مسئولان ادارات، نهادهای فرهنگی و مربیان قرآن حضور دارند.

نظر شما