شناسهٔ خبر: 67822315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر مرکز آموزش قرآن کشور خبر داد؛

آغاز «بررسی شیوه‌های نگارش و علامت‌گذاری قرآن کریم» در اردبیل

اردبیل- مدیر آموزش و ترویج مرکز طبع و نشر قرآن کریم کشور گفت: همایش علمی «بررسی شیوه‌های نگارش و علامت‌گذاری قرآن کریم» در شهر اردبیل آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

مجید تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ادامه برگزاری همایش‌های علمی مرکز طبع و نشر قرآن در زمینه «بررسی شیوه‌های نگارش و علامت‌گذاری قرآن کریم»، این بار این همایش در شهر اردبیل به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: مرکز طبع و نشر قرآن کریم به منظور معرفی و ترویج مصحف جمهوری اسلامی ایران و آموزش روش تدریس روخوانی این مصحف و نیز ارتقای سطح کیفی آموزش روخوانی قرآن کریم در میان معلمان و مربیان، اقدام به برگزاری همایش‌های استانی با حضور مربیان و دست‌اندرکاران آموزش روخوانی قرآن می‌کند.

مدیر آموزش و ترویج مرکز طبع و نشر قرآن کریم کشور با بیان اینکه در حال حاضر این همایش برای اولین بار در شهر اردبیل برگزار می‌شود، گفت: با عنایت به نیاز ضروری مربیان مؤسسات و مراکز قرآنی شهر اردبیل به آشنایی با شیوه علامت‌گذاری قرآن کم علامت که هم اکنون قریب به ۲۰ سال است در پایه‌های مختلف تحصیلی آموزش و پرورش در حال آموزش است که لازم بود این همایش در استان اردبیل برگزار شود.

تقی‌زاده افزود: بعد از مذاکره و همکاری‌هایی که میان مرکز طبع و نشر قرآن به عنوان متولی و پایه‌گذار این شیوه علامت‌گذاری در کشور و اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل انجام شد، این همایش برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است در این همایش مباحثی همچون پیشینه مصحف‌نگاری و بررسی مصاحف کهن، آشنایی با رسم‌المصحف، آشنایی با ضبط‌المصحف، مقایسه ضبط کم علامت با ضبط‌های مصری و ایرانی و کارگاه آموزشی روش تدریس مطرح و آموزش داده شوند.

دبیر برگزاری این همایش بیان کرد: این همایش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سوم و چهارم مردادماه به مدت ۲ روز در محل سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای بانوان و خانواده برگزار می‌شود.

نظر شما