شناسهٔ خبر: 67823077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: تمهید لازم برای پیشگیری از کمبود معلم در همدان اتخاذ شود

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: باید تمهید لازم از سوی آموزش و پرورش به منظور پیشگیری از کمبود معلم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ اتخاذ شود تا شاهد وجود مشکل از این ناحیه نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه ممکن است تا مهرماه در وزارت آموزش و پرورش و حتی برخی استان‌ها تغییر تحولاتی انجام شود، افزود: نباید به این دلیل در شروع سال تحصیلی شاهد کمبود نیروی انسانی و کلاس بدون معلم باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه شاهد اعمال تاثیر معدل در کنکور هستیم، اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی مناسب آموزش و پرورش، دانش آموزان دچار افت تحصیلی نشوند.

وی تاکید کرد که آموزش و پرورش همانگونه که به آموزش توجه می کند، باید بعد معنوی و پرورشی دانش آموزان را در مدارس مدنظر قرار دهد.

قاسمی فرزاد با تقدیر از اجرای طرح آموزشی شهید محمودوند برای آموزش بازماندگان از تحصیل، خواستار مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای این طرح شد.

وی از کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی، دانشگاه علوم پزشکی و صداو سیما خواست آموزش و پرورش را در این طرح یاری کنند.

استاندار همدان همچنین خواستار استفاده از ظرفیت عشایر تحصیلکرده، گروه‌های جهادی و همچنین طرح سرباز معلم در آموزش دانش آموزان عشایری استان شد.

وی یادآور شد: در تامین فضای آموزشی برای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز توجه کافی انجام شده است.

قاسمی فرزاد خواستار توجه بیشتر آموزش و پرورش به مناطق پرجمعیت شهر همدان و رفع نیازهای آنان شد.

در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در سخنانی گفت: ۹۳۰ هزار برگه امتحان نهایی در استان تصحیح شد که ۱۱۶ درصد تعهدی بود که برعهده استان بود.

رسول شیدایی با اشاره به دقت بالای تصحیح اوراق امتحانی و با بیان اینکه برخی برگه ها برای بار چهارم تصحیح شد، یادآور شد: آزمون نهایی در مدارس استان بدون وجود مشکل در تصحیح برگه های آزمون انجام شد.

نظر شما