شناسهٔ خبر: 67819737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:

متقاضیان نوسازی مسکن تخفیف ۵۰ درصدی اخذ پروانه دریافت می‌کنند

ارومیه - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از تخصیص بسته های تشویقی ویژه برای نوسازی مسکن در بافت های فرسوده از جمله تخفیف ۵۰درصدی در دریافت پروانه ساختمانی و مجوز نظام مهندسی برخوردار می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا جلال تقی دخت روز چهارشنبه در گردهمایی رزمایش بسیج نوسازی مسکن بازآفرینی شهری در ارومیه افزود: برای متقاضیان نوسازی مسکن در بافت های فرسوده تسهیلات بانکی از محل طرح نهضت ملی در کمترین زمان توسط بانک های عامل پرداخت و ۵۰ درصد تخفیف در هزینه های صدور پروانه های ساختمانی توسط شهرداری ها ارائه می شود.

وی بیان کرد: در راستای نوسازی و ایمن سازی منازل مسکونی بافت های فرسوده و سکونت گاههای غیررسمی و محلات حاشیه شهر تسهیلات و بسته های تشویقی ویژه ای به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

تقی دخت اظهار کرد: با توجه به هماهنگی و تدبیر انجام شده با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اولین بار در سطح کشور، تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه های مجوز های نظام مهندسی به‌ متقاضیان در استان تعلق می گیرد.

متقاضیان نوسازی مسکن تخفیف ۵۰ درصدی اخذ پروانه دریافت می‌کنند

وی گفت: بسته تشویقی در زمینه حذف کسری پارکینگ و استفاده از فضاهای باز حتی معابر برای جبران کسری پارکینگ در نظر گرفته شده است.

تقی دخت افزود: همچنین درخواست افزایش طبقات مسکونی و تراکم، پیشروی در ساخت برای نوسازی این واحد ها به متقاضیان تعلق می گیرد که با تداوم این امر ساخت مسکن در استان افزایش می یابد.

سرپرست داره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این رزمایش گفت: یکی از سیاست ها و برنامه های دولت در توسعه مسکن آحاد مردم اجرای برنامه های بازآفرینی شهر به منظور نوسازی و بهسازی محلات هدف از جمله بافت فرسوده، بافت های تاریخی و سکونت گاه های غیر رسمی و محلات حاشیه شهری است که جهت تحقق این برنامه ها تشویقات و تخفیفات زیادی به متقاضیان داده می شود.

رسول عطائی افزود:در راستای تبیین اهداف طرح و اطلاع رسانی عمومی در خصوص حمایت ها دولتی و تشویقات کم نظیر اجرای نوسازی مسکن در محله های هدف از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی استفاده می شود.

وی اظهار کرد: نوسازی و ایمن سازی ساختمان های بافت فرسوده و حاشیه شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن‌ با ارائه تشویقات ویژه برای متقاضیان جهت مقام سازی بناهای نا ایمن جهت کاهش مخاطرات در بلایای طبیعی در دستور کار این طرح قرار دارد.

سرهنگ پاسدار علی حیرانی مسول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه شهدای استان نیز با اعلام آمادگی نیرو های بسیج و گروهای جهادی جهت تبیین و اطلاع رسانی همگانی از مزایای این طرح افزود:گروهای جهادی با بهره مندی از جوانان بسیجی همیشه در کنار مردم بوده و آمادگی مشارکت در ساخت و اجرای نوسازی مسکن در محلات هدف طرح باز آفرینی شهری را دارد.

نظر شما