شناسهٔ خبر: 67823766 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی: راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:

متقاضیان نوسازی مسکن تخفیف ۵۰ درصدی اخذ پروانه دریافت می‌کنند متقاضیان نوسازی مسکن تخفیف ۵۰ درصدی اخذ پروانه دریافت می‌کنند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از تخصیص بسته‌های تشویقی ویژه برای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از جمله تخفیف ۵۰ درصدی در دریافت پروانه ساختمانی و مجوز نظام مهندسی برخوردار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

جلال تقی‌دخت معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات بانکی از محل طرح نهضت ملی در کمترین زمان توسط بانک‌های عامل پرداخت و ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای نوسازی و ایمن‌سازی منازل مسکونی بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه شهر تسهیلات و بسته‌های تشویقی ویژه‌ای به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

تقی‌دخت افزود: با توجه به هماهنگی و تدبیر انجام شده با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اولین بار در سطح کشور، تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌های مجوز‌های نظام مهندسی به متقاضیان در استان تعلق می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بسته تشویقی در زمینه حذف کسری پارکینگ و استفاده از فضا‌های باز حتی معابر برای جبران کسری پارکینگ در نظر گرفته شده است.

تقی‌دخت همچنین افزود: همچنین درخواست افزایش طبقات مسکونی و تراکم، پیشروی در ساخت برای نوسازی این واحد‌ها به متقاضیان تعلق می‌گیرد که با تداوم این امر ساخت مسکن در استان افزایش می‌یابد.

نظر شما