شناسهٔ خبر: 67817873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد:

قيمت نان از هفته آينده 25 درصد افزايش مي يابد

صاحب‌خبر -
قيمت نان از هفته آينده 25 درصد افزايش مي يابد
خبرگزاری آریا-  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از افزایش 25 درصدی قیمت نان در هفته ی آینده خبر داد.

 سیروس ابراهیمی سوم مرداد در حاشیه ی جلسه ی شورای آرد و نان استان عنوان کرد: افزایش قیمت براساس افزایش هزینه های جانبی تهیه ی نان تعیین و مصوب شد.

وی ادامه داد: از سال 1400 تاکنون قیمت نان در شرایطی ثابت مانده بود که هر سال شاهد افزایش هزینه های جانبی از جمله دستمزد کارگران، آب، برق، گاز، هزینه ی اجاره، نرخ بیمه کارگران و سایر هزینه ها بوده ایم.

معاون استاندار افزود: براین اساس مشکلات متعددی برای خبازان به وجود آمده بود که تلاش شد این افزایش قیمت متناسب با آن باشد.

ابراهیمی به تعدد جلسات شورای آرد و نان استان برای تعیین نرخ واقعی و متناسب اشاره کرد و گفت: در نهایت با در نظرگیری جوانب مختلف تصمیم جمعی اعضای شورای آرد و نان برای افزایش قیمت به صورت میانگین 25 درصد تعیین شد.

وی تصریح کرد: این افزایش نرخ در برخی از نان ها مانند سنگک و تافتون سنتی تا 35 درصد و در برخی نان های دیگر کمتر از 25 درصد اعمال خواهد شد.

معاون استاندار در مورد زمان اجرای این مصوبه عنوان کرد: اگر شرایط سامانه ای فروش دیجیتال نان تا شنبه آینده فراهم شود از همین روز قابل اجرا بوده و در غیر این صورت در هر زمان شرایطش ایجاد شود اجرا خواهد شد.

ابراهیمی ابراز کرد: اداره غله و اتحادیه خبازان با تصویب شورای آرد و نان مکلف شدند قیمت های جدید را در محل خبازی ها نصب کنند.

وی همچنین خطاب به شهروندان گفت: آرد تولید شده با قیمت کمتر از 1/25 تمام شده برای دولت در اختیار خبازی ها قرار می گیرد لذا انتظار داریم شهروندان روی مواردی از جمله کیفیت و فروش خود کنترلی لازم را داشته باشند.

معاون استاندار ادامه داد: توقع داریم مردم در فروش به اندازه توسط خبازی ها نظارت لازم را داشته و موارد تخلف را گزارش دهند، ضمن این که مصرف بهینه و دوری از اسراف این نعمت خدادادی یک وظیفه ی عمومی است.

بر پایه ی این گزارش و طبق اعلام معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، کیسه های 40 کیلوگرمی آرد در شرایطی با قیمت 50 هزار تومان در اختیار خبازی ها قرار می گیرد که نرخ تمام شده ی هر کیلوگرم گندم از مراکز خرید از کشاورزان تا محل انبار در سیلوهای نگهدای برای دولت بین 24 تا 26 هزار تومان می باشد.

نظر شما