شناسهٔ خبر: 67818914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون استاندار لرستان: معاون استاندار لرستان:

قیمت نان از هفته آینده ۲۵ درصد افزایش می‌یابد قیمت نان از هفته آینده ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در هفته‌ی آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیروس ابراهیمی سوم مرداد در حاشیه‌ی جلسه‌ی شورای آرد و نان استان عنوان کرد: افزایش قیمت براساس افزایش هزینه‌های جانبی تهیه‌ی نان تعیین و مصوب شد.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون قیمت نان در شرایطی ثابت مانده بود که هر سال شاهد افزایش هزینه‌های جانبی از جمله دستمزد کارگران، آب، برق، گاز، هزینه‌ی اجاره، نرخ بیمه کارگران و سایر هزینه‌ها بوده ایم.

معاون استاندار افزود: براین اساس مشکلات متعددی برای خبازان به وجود آمده بود که تلاش شد این افزایش قیمت متناسب با آن باشد.

ابراهیمی به تعدد جلسات شورای آرد و نان استان برای تعیین نرخ واقعی و متناسب اشاره کرد و گفت: در نهایت با در نظرگیری جوانب مختلف تصمیم جمعی اعضای شورای آرد و نان برای افزایش قیمت به صورت میانگین ۲۵ درصد تعیین شد.

وی تصریح کرد: این افزایش نرخ در برخی از نان‌ها مانند سنگک و تافتون سنتی تا ۳۵ درصد و در برخی نان‌های دیگر کمتر از ۲۵ درصد اعمال خواهد شد.

معاون استاندار در مورد زمان اجرای این مصوبه عنوان کرد: اگر شرایط سامانه‌ای فروش دیجیتال نان تا شنبه آینده فراهم شود از همین روز قابل اجرا بوده و در غیر این صورت در هر زمان شرایطش ایجاد شود اجرا خواهد شد.

ابراهیمی ابراز کرد: اداره غله و اتحادیه خبازان با تصویب شورای آرد و نان مکلف شدند قیمت‌های جدید را در محل خبازی‌ها نصب کنند.

وی همچنین خطاب به شهروندان گفت: آرد تولید شده با قیمت کمتر از ۱/۲۵ تمام شده برای دولت در اختیار خبازی‌ها قرار می‌گیرد لذا انتظار داریم شهروندان روی مواردی از جمله کیفیت و فروش خود کنترلی لازم را داشته باشند.

معاون استاندار ادامه داد: توقع داریم مردم در فروش به اندازه توسط خبازی‌ها نظارت لازم را داشته و موارد تخلف را گزارش دهند، ضمن این که مصرف بهینه و دوری از اسراف این نعمت خدادادی یک وظیفه‌ی عمومی است.

بر پایه‌ی این گزارش و طبق اعلام معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، کیسه‌های ۴۰ کیلوگرمی آرد در شرایطی با قیمت ۵۰ هزار تومان در اختیار خبازی‌ها قرار می‌گیرد که نرخ تمام شده‌ی هر کیلوگرم گندم از مراکز خرید از کشاورزان تا محل انبار در سیلو‌های نگهدای برای دولت بین ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان می‌باشد.

نظر شما