شناسهٔ خبر: 67816528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهردار تبریز خبر داد:

بهره‌برداري از لندفيل شماره 3 مرکز مديريت پسماند طي يک ماه آينده

صاحب‌خبر -
بهره‌برداري از لندفيل شماره 3 مرکز مديريت پسماند طي يک ماه آينده
خبرگزاری آریا-شهردار تبریز از تکمیل و بهره‌برداری از لندفیل شماره 3 مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار آریا در تبریز؛ یعقوب هوشیار با اعلام این خبر اظهار کرد: مشکل جدی تبریز در حوزه پسماند، قراردادهای مشارکتی در دهه‌های گذشته بوده که به عنوان مانعی برای تفکیک از مبدا پسماند شهری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به خلع ید پیمانکاران حوزه پسماند افزود: در دوره فعلی مدیریت شهری پیمانکاران حوزه پسماند خلع ید شده و کل مجموعه در اختیار شهرداری قرار گرفت.

شهردار تبریز با اشاره به تدوین طرح جامع تفکیک پسماند تبریز خاطرنشان کرد: طرح جامع تفکیک پسماند در دست تدوین است ولی قبل از آن شهرداری تبریز فعالیت‌های خود را در حوزه فرهنگ سازی در سه محور آغاز کرده است.

وی افزود: فرهنگ سازی کاهش تولید زباله با اتکا به برنامه‌های فرهنگی و اطلاع رسانی دقیق برای مردم از طرق مختلف اولین فعالیت فرهنگی شهرداری تبریز در حوزه کاهش تولید پسماند است.

هوشیار با اشاره به راه‌اندازی سامانه بهروب از بهمن ماه سال گذشته یادآور شد: دومین فعالیت مهم شهرداری تبریز در حوزه پسماند، راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک است که از بهمن سال گذشته تا به امروز 15 هزار نفر از خانوارهای تبریز در این سامانه ثبت نام کرده است.

وی افزود: تلاش داریم با معرفی سامانه بهروب تعداد ثبت‌نام در این سامانه در سال 1403 به 50 هزار کاربر برسد.

شهردار تبریز با اشاره به سومین فعالیت مهم در حوزه پسماند گفت: تولید کمپوست موضوع مهم بعدی در حوزه پسماند است و در این دوره بعد از سال ها، روزانه 40 تن کمپوست در کارخانه سازمان مدیریت پسماند تولید می شود.

وی اضافه کرد: تمامی نیازهای کود برای فضای سبز شهرداری تبریز از طریق کارخانه تولید کمپوست سازمان مدیریت پسماند تامین می شود.

به گفته شهردار تبریز سیاست مدیریت فعلی شهری کاهش تولید زباله از هزار تن به 800 تن در سال جاری و کاهش آن تا پایان دوره فعلی به 600 تن است.

هوشیار در پایان از تلاش مدیریت شهری برای توسعه و بهره‌برداری از مرکز دفن بهداشتی سازمان مدیریت پسماند خبر داد و گفت: سال گذشته لندفیل شماره 2 مرکز مدیریت پسماند افتتاح شد و تا یک ماه آینده لندفیل شماره 3 تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: تمام تلاش شهرداری رسیدن تبریز دست یافتن به استانداردهای لازم در حوزه مدیریت شهری و به خصوص مدیریت پسماند است.

نظر شما