شناسهٔ خبر: 67816419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس: تمهیدات برای تسهیل شرکت زائران در پیاده‌روی اربعین فراهم شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، از تمام دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر خواست که تمهیدات لازم را برای تسهیل شرکت زائران این استان در پیاده روی اربعین حسینی (ع) فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین استان در شیراز، ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) افزود: رفع مسائل مرتبط با پیاده روی اربعین را هم سطح استانی و هم ملی با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی، با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی سازمان ها و دستگاه‌های متولی تسهیل در امر زیارت ادامه داد: اقدامات ارزشمند متولیان امر حاکی از انگیزه در خدمت رسانی و عشق و علاقه به سیدالشهدا و سایر ائمه است.

او اظهار کرد: برخی مسائل همچون سوخت رسانی در کشور عراق، انتقال سیلندرهای سوخت و ژنراتورها، بیمه خودروها در کشور عراق و باسکول‌ها در سطح کشوری تا رفع آنها پیگیری می شود.

وی، از مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی استان خواست که روند انتقال داروهای مورد نیاز زائران به کشور عراق را شتاب بخشند.

استاندار فارس: تمهیدات برای تسهیل شرکت زائران در پیاده‌روی اربعین فراهم شود

استاندار فارس گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، جزوه مربوط به تب دنگی را به تناسب گروه‌های هدف و در مسیرهای مورد استفاده ایرانیان و سایر زائرانی که از استان فارس به زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف می‌شوند تدوین و در اختیار زائران قرار دهند.

ایمانیه افزود: مدیرکل امنیتی استانداری فارس با همکاری سازمان حج و زیارت استان، اداره اطلاعات و سایر نهادهای مرتبط، مقابله و برخورد با افرادی که از این ایام سوء استفاده کرده و در قالب کاروان های زیارتی از زائران وجوه اضافی دریافت می کنند در دستور کار قرار دهند و در شهرستان‌ها نیز فرمانداران با همکاری ائمه جمعه و جماعات این موضوع را اطلاع رسانی کنند تا زائران اربعین حسینی فریب سودجویان را نخورند.

وی، معاون هماهنگی امور گردشگری و زائرین استانداری فارس را هم مامور کرد تا با تشکیل یک کمیته با همکاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولان ذیربط استان، برای دانشگاه‌ها، کارخانه ها، شهرداری‌ها، نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌هایی که ظرفیت انتقال زائران اربعین حسینی به مرزهای خروجی کشور را دارند برنامه‌ریزی کند.

استاندار فارس، برنامه ریزی برای مدیریت بازگشت زائران را نیز ضروری دانست و گفت: برای رفع برخی مشکلات آن ایام از جمله اسکان، مسیرهای ورودی و شرایط بهداشتی، نیازمند برنامه جامع هستیم که انتخاب یک دبیر ویژه برای این امر می تواند بسیار کارگشا و موثر باشد.

وی، خواستار بررسی دقیق مسیرهای مورد استفاده زائرین استان شد و گفت: مسیر مورد استفاده تا مرزهای استان طی طریق و نقاط ضعف احتمالی و کمبودها نیز شناسایی شود تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

نظر شما