شناسهٔ خبر: 67819066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان یزد:

دسترسی به عدالت نباید بهانه‌ای برای افزایش ورودی پرونده به محاکم شود

رئیس کل دادگستری استان یزد افزایش ورود پرونده به دادگستری را چالش مهم دستگاه قضایی دانست و گفت: نباید به بهانه دسترسی به عدالت، زمینه افزایش ورودی پرونده به محاکم فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی به مناسبت روز فناوری اطلاعات در نشست با مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان اظهار کرد: باید از ظرفیت فناوری اطلاعات در جهت تسهیل و شفایت خدمات ارائه شده استفاده کرد.

وی با اشاره به بهره‌گیری خوب سیستم قضائی از حوزه فناوری اطلاعات در چند سال اخیر، افزود: باید با استفاده از نیروهای کیفی و با انگیزه در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین توجه ویژه به بحث آموزش زمینه توسعه و رشد مجموعه و خدمت رسانی بهینه به مردم را فراهم کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد به کمبود نیرو، فضای فیزیکی و امکانات اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است اما هنوز هم این چالش مرتفع نشده است لذا چاره کار، مدیریت صحیح منابع انسانی و امکانات و افزایش سطح بهره‌وری است.

طهماسبی در خصوص افزایش نیرو در سیستم قضائی، ادامه داد: با توجه به محدود بودن منابع و اعتبارات، اولین متضرر از افزایش ناموزون نیرو در سیستم قضائی کارکنان فعلی این مجموعه هستند.

وی عنوان کرد: قطعاً برنامه‌ریزی و تقسیم کار در حوزه‌های مختلف می‌تواند در تسریع امور بسیار مؤثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش آمار در مدیریت هر مجموعه گفت: آمار باید با توجه به نیازها و اهداف تحلیل شود و با نگاه کاربردی به صورت خلاصه و هدفمند تهیه و ارائه شود.

طهماسبی اثر بخش بودن آمار در سیستم قضائی را مهم و ضروری ذکر کرد و افزود: باید عملکرد شعب بر اساس کمیت و کیفیت پرونده‌های رسیدگی شده و زمان رسیدگی و سایر عوامل، به صورت دقیق بررسی و تحلیل شود.

وی بر تحلیل و تقاطع‌گیری در آمارها تأکید کرد و گفت: آمار جامع و کامل از عملکردها، منابع، امکانات و زمانبندی‌ها یک ظرفیت بی‌بدیل برای ارزیابی و فرصتی برای شناسایی خلاءها و ضعف‌ها در بازدیدهای میدانی است.

نظر شما