شناسهٔ خبر: 67815904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۵۱ طرح اشتغال برای مددجویان بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد

یاسوج - ایرنا - معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف ۲ سال گذشته تاکنون ۹۵۱ طرح اشتغال خرد و خانگی ویژه مددجویان و جامعه هدف این نهاد حمایتی و با هزینه بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید حسین مظلومی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از چند طرح اشتغالزایی مددجویان جامعه هدف در یاسوج اظهار داشت: اجرای این طرح ها علاوه بر توانمندسازی معلولان نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشتی آنها نیز دارد.

وی افزود: طی سه سال اخیر رشد خدمات در حوزه های مختلف اشتغال،تسهیلات، مسکن، مشارکت های مردمی و مشوق های بیمه ای به جامعه هدف این استان افزایش چشمگیری داشته است.

۹۵۱ طرح اشتغال برای مددجویان بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد

مسکن مددجویان

وی بیان کرد: در حوزه مسکن مددجویان طی سه سال اخیر یکهزار میلیارد ریال کمک بلاعوض به مدجویان نیازمند و جامعه هدف پرداخت شده است.

مظلومی تصریح کرد: اولویت پرداخت این تسهیلات به افرادی که فاقد مسکن و در سامانه بهزیستی به عنوان مددجو یا امداد بگیر، ایتام و دو معلولی ثبت باشند پرداخت شد.

وی افزود: در این مدت ۹۵۰ خانوار از مزایای تسهیلات مسکن بهزیستی بهره مند شدند.

حوزه اشتغال و کارآفرینی

وی ادامه داد: حوزه مشارکت بهزیستی این استان در سال ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار ۳۳۰ میلیارد ریال، تسهیلات اشتغال به مددجویان جامعه هدف پرداخت کرد.

۹۵۱ طرح اشتغال برای مددجویان بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد

مظلومی اضافه کرد: در جز سه تبصره ۱۸ از محل کمک استانداری ها ۷۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد که تاکنون ۵۵۰ میلیارد ریال از این میزان جذب شده است.

مشوق های بیمه‌ای

معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور فراهم آوردن انگیزه ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر برای جامعه هدف و ترغیب کارفرمایان برای جذب آنان، مشوق حمایتی به عنوان بیمه سهم کارفرما پرداخت می شود.

مظلومی تصریح کرد: در اجرای طرح بیمه کارفرمائی مددجویانی که توسط کارفرما به کار گرفته شوند یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و هزینه بیمه افراد نیز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته از محل مشوق های بیمه ای ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شد که از این میزان ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جذب شده است.

دفتر مشارکت های مردمی

مظلومی بیان کرد: در دفتر مشارکت های مردمی در سه سال اخیر میزان جلب جذب کمک های مردمی ۱۲۳ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: این کمک ها در ۱۱ بند بین مددجویان نیازمند جامعه هدف پرداخت شده است.

حوزه دبیرخانه صدور پروانه

مظلومی اظهار داشت: ۲۵۷ مرکز و موسسه غیر دولتی در حوزه های اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی با نظارت بهزیستی همکاری دارند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۱ موافقت اصولی، ۱۴ پروانه فعالیت، ۹۵ پروانه مسئول فنی و هشت پروانه تاسیس در حوزه دبیرخانه صدور پروانه برای مراکز و موسسات غیر دولتی صادر شد.

تعداد افراد جامعه هدف بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از ۱۳ هزار نفر مستمری بگیر قبل از دولت سیزدهم به ۲۶ هزار مستمری بگیر رسیده است.

نظر شما