شناسهٔ خبر: 67818861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان

۱۲ هزار واحد روستایی در زنجان مقاوم سازی می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۲ هزار مسکن روستایی در استان طی یک سال مقاوم‌سازی‌ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ رضا خواجه‌ای روز چهارشنبه در نشست تخصصی مدیریت چالش‌های سوانح طبیعی در کلانشهرها با بیان اینکه استان زنجان ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، افزود: با تلاش‌های انجام شده در حال حاضر روستاهایی که زیر ۲۰ درصد مسکن مقاوم دارند به کمتر از ۱۸۰ روستا رسیده است و ۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال برنامه اعطای تسهیلات به ۱۲ هزار واحد را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: سال قبل چهار هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی پرداخت شد.
وی از معرفی ۱۲ هزار فقره پرونده به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد پرونده ها به عقد قرارداد منجر شده است که با تحقق کامل این پرونده ها ۱۲ درصد واحدهای مسکونی در مدت یک سال مقاوم‌سازی می‌شود.
خواجه‌ای با بیان اینکه ۹۵ درصد تسهیلات اعطایی مربوط به واحدهای مسکونی احداثی است و ۸۷ درصد آن به روستاها اختصاص دارد، یادآور شد: علاوه بر این ۸۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی دارای سند است.
وی با بیان اینکه ۱۶ درصد واحدهای فاقد سند به اوقاف مربوط است، تصریح کرد: با سنددار شدن واحدها توانستیم اختلافات حقوقی را به حداقل برسانیم.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان در مورد سایر اقدامات این نهاد در حوزه مسکن، اظهار داشت: جهش قابل توجهی در مجموعه‌سازی اتفاق افتاد که از سوداگری جلوگیری می‌کند و در این راستا هزار واحد در دست برنامه‌ریزی و اقدام داریم.
وی خاطرنشان کرد: در بخش عمران روستایی در سال گذشته ۶۷۵ هزار متر مربع اجرای آسفالت داشتیم و امسال بنا داریم بالای ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی کنیم که اعتبار این بخش به ۷۲۰ میلیارد ریال رسیده است‌.

خواجه‌ای با بیان اینکه برای بازنگری طرح‌های هادی ۸۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی کردیم، عنوان کرد: علاوه بر بازنگری، اجرای طرح هادی هم در برنامه‌ داریم که در حال انجام است.

وی در مورد فعالیت بنیاد مسکن در سایر بخش‌های عمرانی یادآور شد: طرح ساماندهی زنجانرود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امسال ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه می‌کنیم و بنیاد مسکن با این اقدامات به زیباسازی شهر زنجان نیز کمک می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، تعداد ماشین‌آلات‌ سنگین بنیاد مسکن را ۵۳ دستگاه برشمرد و گفت: از ظرفیت ماشین‌آلات‌ نیز در بخش‌های عمرانی محتلف استفاده می‌کنیم.

نظر شما