شناسهٔ خبر: 67815808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رشد ۳ درصدی میزان اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی

سازمان اهدای خون آمار اهدای خون تاسوعا و عاشورای حسینی در کشور اعلام کرد: طی این سه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون نزدیک به ۳ درصد رشد داشته است که استان کهگیلویه و بویر احمد، استان سیستان و بلوچستان و استان ایلام دارای سه رتبه نخست اهدای خون هستند. سازمان اهدای خون آمار اهدای خون تاسوعا و عاشورای حسینی در کشور اعلام کرد: طی این سه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون نزدیک به ۳ درصد رشد داشته است که استان کهگیلویه و بویر احمد، استان سیستان و بلوچستان و استان ایلام دارای سه رتبه نخست اهدای خون هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سازمان انتقال خون ایران از اهداکنندگان خون خصوصا عزادارانی که طی روزهای گذشته با نذر خون خود، فرهنگ اهدای خون را با نهضت جانبخش کربلا اعتلا بخشیده و متبرک ساختند، تقدیر و تشکر کرد.

این سازمان در گزارشی از آمار اهدای خون تاسوعا و عاشورای حسینی در کشور اعلام کرد: طی این سه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون نزدیک به ۳ درصد رشد داشته است که استان کهگیلویه و بویر احمد با رشد بیش از ۲۷۸ درصد از این نظر در رتبه نخست، استان سیستان و بلوچستان با رشد نزدیک به ۴۷ درصد در رتبه دوم و استان ایلام با بیش از ۳۶ درصد رشد در رتبه سوم قرار می گیرد.  

براساس این گزارش،   در این مدت در استان تهران ۴ هزار و ۳۳۵ واحد خون اهدا شد که رشد بیش از پنج درصدی شاخص اهدای خون طی این مدت، نشان دهنده استقبال بیشتر تهرانی‌ها از نذر خون در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بود و استان تهران بیشترین اهدای خون را در این سه روز نسبت به سایر استانهای کشور ثبت کرد.  

 اهدای خون امری خداپسندانه و نیازی همیشگی است و پویش نذر خون تا پایان ماه صفر در کل کشور تداوم دارد و مراکز اهدای خون پذیرای ادای نذر خون عزیزان و اهدا کنندگان خون هستند.

 انتهای پیام/ 

نظر شما